چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱
سومین کتاب سال قرآن تا پایان تابستان منتشر می‌شود

کتاب سال قرآن جمهوری اسلامی ایران (سال ۱۴۰۰) به همت دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی تا پایان تابستان امسال منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی از سه سال قبل اقدام به تدوین و چاپ کتاب سال قرآن جمهوری اسلامی ایران کرده است و مقرر شده کتاب سال قرآن جمهوری اسلامی ایران سال ۱۴۰۰ نیز امسال منتشر شود.

احمد جمالی، کارشناس دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در مورد کتاب سال قرآن جمهوری اسلامی ایران(سال ۱۴۰۰) گفت: امسال انتشار سومین کتاب را خواهیم داشت. تفاوتی که کتاب سال ۱۴۰۰ با تجربیات قبل دارد در دریافت گزارش‌ از دستگاه‌هاست. در این دوره بارگذاری اطلاعات در سامانه نظارت و ارزیابی شورای عالی انقلاب فرهنگی در نظر گرفته شد و به همه دستگاه‌ها کد دسترسی اختصاص یافت تا گزارش‌های خود را بارگذاری کنند.

وی با اشاره به اینکه تا حدودی همه گزارش‌های اصلی دریافت شده است، افزود: تلاش خواهیم کرد تا محتوای این کتاب قبل از پایان فصل تابستان مورد جمع‌بندی‌ نهایی قرار گرفته و تدوین و چاپ شود.
کارشناس دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در مورد میزان مشارکت دستگاه‌ها در ارائه گزارش برای انتشار در کتاب سال گفت: دستگاه‌هایی همچون وزارت ارتباطات و وزارت کار فعالیت‌های قرآنی متعددی دارند، اما معمولاً در فعالیت‌های قرآنی خیلی به آنها توجه نمی‌شود. برای دریافت گزارش‌ها نامه‌ای به همه دستگاه‌های عمومی و حتی خصوصی ارسال شد تا گزارش‌های خود را ارائه دهند. در این بین برخی از دستگاه‌ها که ماموریت اصلی و ذاتی آنها موضوعات دیگر است بر اساس اراده خود فعالیت‌هایی را ارائه دادند و برخی هم این کار را انجام ندادند.

وی گفت: تمامی دستگاه‌های اصلی که فعالیت قرآنی دارند گزارش‌های خود را ارسال کرده‌اند. از جمله دستگاه‌هایی که گزارشی ارائه نداده‌اند می‌توانم به شبکه بانکی کشور اشاره کنم. سال گذشته از شبکه بانکی کشور چندین بانک گزارش‌های خود را ارسال کردند، اما امسال هیچ کدام گزارشی ارائه نداده‌اند. با توجه به اینکه اولویت اصلی برای دریافت گزارش دستگاه‌هایی با مأموریت قرآنی است، لذا پیگیری‌های بعدی برای ارائه گزارش از سوی دستگاه‌های عمومی را انجام ندادیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها