چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹
دو کتاب کانون در میان آثار انتخابی شورای کتاب کودک

دو کتاب «خرس‌ها و دیگر گوشت‌خواران» و «دانشنامه محیط زیست» از انتشارات کانون پرورش فکری به ترتیب به‌عنوان اثر برگزیده و شایان تقدیر شورای کتاب کودک انتخاب شدند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، شورای کتاب کودک هر سال با بررسی کتاب‌های حوزه کودک و نوجوان، آثاری را به‌عنوان برگزیده و شایان تقدیر معرفی می‌کند.

در داوری سال گذشته، از بین آثار بررسی شده در بین ۱۲ گروه بررسی، در مجموع ۲۴ اثر پیشنهادی برگزیده و ۲۴ اثر پیشنهادی شایان تقدیر معرفی شدند. در نهایت از بین آثار پیشنهادی، ۹ اثر به‌عنوان آثار برگزیده و ۲۰ اثر به‌عنوان آثار شایسته تقدیر انتخاب شد.

در این میان از محصولات انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و در بخش مرجع، کتاب‌ «خرس‌ها و دیگر گوشت‌خواران» از مجموعه پستانداران ایران به قلم علی گلشن برگزیده و «دانشنامه محیط زیست» نوشته هنریک مجنونیان شایان تقدیر معرفی شد.

جوایز در هشت بخش، «داستان»، «دانش اجتماعی، زندگی‌نامه، علوم و مرجع»، «هنر، بازی و سرگرمی»، «آثار الکترونیکی»، «تصویر»، «خردسال»، «ادبیات نمایشی» و «شعر» معرفی و به کتاب‌های برگزیده لوح و نشان ماهی سیاه کوچولو اهدا می‌شود.

بررسی آثار پیشنهادی گروه‌های بررسی سال ۱۳۹۹، به وسیله ۳۸ داور انجام شده است که ۲۴ داور از شورای کتاب کودک و ۱۴ داور خارج از شورای کتاب کودک بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها