یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳
مهدی رمضانی درگذشت کیومرث عباسی قصری را تسلیت گفت

مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در پیامی درگذشت کیومرث عباسی قصری، از شاعران شناخته شده و فعال شعر انقلاب را تسلیت گفت و برای آن مرحوم طلب آمرزش و مغفرت کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، متن پیام تسلیت دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به شرح زیر است:
 
انّا للّه و انّا الیه راجعون
 
شهادت قسمت قصری نشد، افسوس ... تا با شوق
چو قربانی به رقص آیم، درون تشت خون من هم
 
درگذشت کیومرث عباسی قصری از شاعران نام آور و از روایان بالندگی استان کرمانشاه که عمر شاعری‌اش را مجاهدانه در خدمت به شعر آیینی و انقلاب گذراند، به خانواده وی و جامعه ادبی کشور تسلیت می‌گویم.
از درگاه خداوند مهربان برای آن مرحوم، رحمت واسعه و برای خانواده محترم و سایر بازماندگان، اجر جزیل مسئلت می‌کنم. خداوند روحش را با رحمت و آسایش ابدی قرین بفرماید و در این ماه عزیز میهمان حضرت سیدالشهداء (ع) باشد که سروده بود:
هیچ ‏کس چون ما نگیرد ماتم این ماه را
با محرم شیعیان را اتصالی دیگر است
مهدی رمضانی
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور

گفتنی است کیومرث عباسی قصری در بهمن ماه ۱۳۹۹ و در آستانه چهل‌ودومین بهار پیروزی انقلاب اسلامی در آئین تجلیل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از پیشکسوتان و چهره‌های فعال شعر انقلاب با عنوان «راویان بالندگی» مورد تجلیل قرار گرفت.

وی متولد ١٣٢٠ در قصر شیرین و فارغ‌التحصیل رشتۀ علوم قضایی در مقطع کارشناسی بود. قصری در وصف امام حسین (ع) شعرهای متعددی را سروده است. از آثار او می‌توان به «حسن ختام»، «باغ ابریشم غزل‌های کرمانشاهی در قلمرو شعر امروز»، «آیه‌های زمینی آواز منتخبی از سروده‌های ١٣٥٧ - ١٣٧٢»، «گزیدۀ ادبیات معاصر» و ‏«زمزمۀ نای‌ونی» اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها