جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳
دو پیام تسلیت برای درگذشت محمد تقی انصاریان از طرف مدیران سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مدیر عامل موسسه فرهنگی و هنری بین المللی الهدی این سازمان در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت محمد تقی انصاریان را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، براین اساس حجت الاسلام مهدی ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پیامی در گذشت استاد محمد تقی  انصاریان را تسلیت گفت.

در پیام رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی آمده است: خبر درگذشت استاد حاج محمدتقی انصاریان از پیشکسوتان و پیشگامان ترجمه و نشر معارف اهل بیت علیم السلام به زبان های مختلف موجب تاثر و تاسف گردید. بیش از نیم قرن است که آثار ترجمه شده با اهتمام ایشان در انتشارات انصاریان، تشنگان اسلام ناب را از شرق تا غرب گیتی، سیراب کرد. درگذشت این چهره خدوم حوزه فرهنگ بین‌الملل را به محضر مقام معظم رهبری، اصحاب نشر و کتاب، دغدغه‌مندان عرصه بین‌الملل و به خصوص خاندان و خانواده محترم انصاریان، تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.

حجت الاسلام والمسلمین محمد اسدی موحد مدیرعامل موسسه فرهنگی و هنری بین المللی الهدی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز در پیامی درگذشت محمدتقی انصاریان را تسلیت گفت.

در بخشی از این پیام آمده است: حاج محمدتقی انصاریان بیش از نیم قرن در عرصه نشر، ترجمه و گسترش کتاب‌های ارزشمند شیعه فعالیت داشته و بیش از ۱۲۰۰ عنوان کتاب به زبان‌های مختلف چاپ و منتشر کرده و در اختیار مسلمانان سراسر جهان قرار داد. این خادم قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام همچنین توفیق یافت که قرآن مجید را به ۱۷ زبان مختلف ترجمه، چاپ و منتشر کند.

 تألیفات عدیده و فاخر او در تراجم و شرح حال و مستندات زندگانی و حیات علمی علماء و بزرگان شیعه، مجموعه ارزشمندی به یادگار مانده از ایشان است که در سالهای اخیر اقدام به نگارش آن ها نمود. انجام مکاتبات و مراسلات علمی و ارتباط گیری با فعالان و متفکرین شیعه در اقصی نقاط جهان از سوی این شخصیت برجسته فرهنگی به حدی بود که بی هیچ مبالغه، عملکرد سازمانی حقیقی و بزرگ در تبلیغ معارف اسلام را تداعی می کرد و این همه از روی همت و اراده شخصی ایشان انجام گردیده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها