پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
انتصاب مدیرکل جدید کتابخانه‌های عمومی گیلان

مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور طی حکمی یاسر تقوی گیلوان را به‌عنوان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی و رئیس دبیرخانه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان گیلان منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، در این پیام آمد ه است: «نظر به تعهد، مسئولیت‌پذیری و شایستگی‌های فرهنگی و اجرایی جناب‌عالی، به موجب این ابلاغ شما را به مدت دو سال به سمت مدیرکل کتابخانه‌های عمومی و رییس دبیرخانه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان گیلان منصوب می‌کنم.

بی‌گمان، رسالت دینی، انقلابی و ملی همه مدیران فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی، حفظ پویایی و پایایی آرمان‌ها و نگهبانی هوشیارانه و عالمانه از آنهاست. انجام این وظیفه خطیر و دلپذیر، که به‌ویژه در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در قامت یک واجب فرهنگی جلوه‌گر است، مستلزم توجه همدلانه و آگاهانه به نکاتی است که بر رعایت آن‌ها در طراحی و اجرای برنامه‌ها تأکید دارم: توجه به برنامه‌ریزی و تعیین اهداف و بسیج امکانات برای تحقق آن‌ها، سازماندهی وظایف ستاد به‌منظور ایجاد بهره‌وری و مشارکت در کارکنان، کنترل فرایند و نظارت هدفمند و صمیمانه بر آن‌ها، توجه ویژه به خدمت‌رسانی به اعضا و ارتباط نزدیک با مردم، استفاده از ظرفیت سرمایه انسانی، ارتباط صمیمانه با کتابداران و تلاش برای تسهیل در انجام وظایف ایشان، هم‌افزایی با دیگر مراکز و دستگاه‌های فرهنگی استان به‌ویژه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان و هدایت به‌هنگام و مسئولانه ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان به‌منظور توسعه جغرافیایی و فرهنگی کتابخانه‌ها.

روز‌آمدی و کارآمدی برآمده از انجام وظایف مذکور، نویدبخش تحقق بنیادی‌ترین وظیفه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، یعنی ترویج فرهنگ کتاب، کتابخوانی و دانایی است.

برای شما در انجام بسامان وظایف سازمانی از درگاه خداوند مهربان توفیق می‌طلبم و امیدوارم اعتماد نهاد کتابخانه‌ها به جنابعالی، پاسخی سزاور شأن مردم شریف آن مرز و بوم بیابد؛ بفضله و کرمه.

یاسر تقوی، پیش از این به‌عنوان معاون اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان مشغول به فعالیت بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها