چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵
نشست‌‌‌ «علوم انسانی اسلامی» برگزار می‌شود

کانون اندیشه جوان در گفتگوی زنده مجازی به موضوع «بررسی کارنامه سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی» ‌از نشست های علوم انسانی اسلامی می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در زمان انقلاب فرهنگی، یکی از بحث‌های عمده‏ ستاد انقلاب فرهنگی،  تهیه و تدوین و نشر کتب دانشگاهی بود. در همین راستا در سیزدهمین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1363، تأسیس سازمان «مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی» (سمت) به تصویب رسید.

هدف از این کار، تدوین کتب علوم انسانی درسی و دانشگاهی و تلفیق آن با علوم اسلامی بود. با گذشت چهار دهه از تاسیس این سازمان، لزوم بررسی کارنامه و میزان موفقیت این سازمان در رسیدن به اهداف درنظر گرفته شده بیش از پیش احساس می‏‌شود. برخی از منتقدان معتقدند انتشارات سمت به عنوان متولی کتب علوم انسانی نتوانسته به هدف اصلی خود برسد و صرفاً به صورت کمی، کتاب‏‌هایی در موضوعات مختلف علوم انسانی تولید کرده است که عاری از محتوای مناسب بوده و نتوانسته خلا موجود را پر کند.

همین امر باعث شده چندین مجموعه موازی به وجود بیاید. از همین رو برآنیم تا به این پرسش مهم بپردازیم که کارنامه سازمان سمت در چهار دهه اخیر تا چه حد قابل دفاع است و تا چه حد توانسته به اهداف اصلی خود دست یابد؟

در همین راستا کانون اندیشه جوان قصد دارد تا در روز پنج‌شنبه 27 مرداد ماه ساعت 21 با حضور حمیدرضا خادمی در نشستی مجازی با عنوان «بررسی کارنامه سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی» در صفحه اینستاگرام کانون اندیشه جوان به نشانی canoon_org_ @ به گفتگو بپردازد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها