چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸
نشست نقدوبررسی دو کتاب درباره علیرضا خمسه برگزار می‌شود

نشست نقدوبررسی کتاب‌های «خمسه به روایت خمسه» و «مأموریت آقای شادی» که درباره علیرضا خمسه است، عصر چهارشنبه (۲۶ مردادماه) با حضور این بازیگر در مجموعه خانه فرهنگان فرشته برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ به نقل از خانه فرهنگان فرشته، سی‌امین نشست از سلسله جلسات عصر چهارشنبه‌های مجله بخارا به دیدار و گفت‌وگو با علیرضا خمسه، و بحث و بررسی دو کتاب «خمسه به روایت خمسه» از امید نجوان و «مأموریت آقای شادی» از علی رستگار اختصاص دارد.

این نشست ساعت 18 و سی‌دقیقه چهارشنبه (۲۶ مردادماه) در خانه فرهنگان فرشته برگزار می‌شود و به صورت مستقیم از صفحات مجازی این مرکز پخش خواهد شد.

در این مراسم مسعود فروتن، توکا ملکی، علی رستگار، شروین پاشایی و علی دهباشی درباره‌ کارنامه‌ علیرضا خمسه و این دو کتاب که انتشارات خط‌وطرح و افراز منتشر کرده‌اند، سخنرانی می‌کنند.

علیرضا خمسه، بازیگر، فیلم‌نامه‌نویس، کارگردان و مجری شناخته‌شده‌ ایرانی‌ است. کارنامه‌ او نشان‌دهنده‌ محبوبت خمسه بین مردم ایران است.

او فارغ‌التحصیل رشته‌ روان‌شناسی از دانشگاه شهید بهشتی است و دوره‌های پانتومیم و حرکات بدن و بازیگری را در مدرسه‌ ون سن، آتلیه اگوستوبوال و آتلیه سیته یونیورسیته پاریس گذرانده، و به خاطر توانایی به‌خصوص‌اش در خلق صحنه‌های کمیک، توانست توجه کارگردانان ایران را به خود جلب کند.

بازیگری او در سینما با بازی در فیلم «مرگ یزدگرد» به کارگردانی بهرام بیضایی آغاز شد. علیرضا خمسه پس از تجربیات بسیار در سینما، در سال ۱۳۸۷ برای بازی در فیلم «بیست» به کارگردانی عبدالرضا کاهانی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را از جشنواره فیلم فجر دریافت کرد.

علیرضا خمسه درباره خودش گفته است: همه علیرضا خمسه را می‌شناسند، من هم همین اشتباه را می‌کردم! 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها