دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹
اهتمام وزارت فرهنگ در ساماندهی طرح «نظام استاد شاگردی در آموزش هنر»

محمدمهدی اسماعیلی در جدیدترین جلسه شورای هنر به اهتمام این شورا برای جمع بندی به سرانجام رساندن طرح «نظام استاد شاگردی در آموزش هنر» تاکید کرد و گفت: مقوله آموزش هنر طی سال های اخیر از رشد قابل توجهی برخوردار است بطوری که هم اکنون بیش از ۲۰ هنرستان در حال ساخت در نقاط مختلف کشور داریم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جدیدترین جلسه شورای هنر صبح امروز دوشنبه‌ به ریاست محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و دبیری محمدحسین ایمانی خوشخو برگزار شد. 

در ابتدای این جلسه، وزیر فرهنگ در خصوص بررسی طرح «نظام استاد شاگردی در آموزش هنر» به عنوان دستور جلسه شصت و هشتمین جلسه شورای هنر گفت: برای بررسی دقیق تر و به سرانجام رساندن این طرح باید کارگروه تخصصی آموزشی با حضور اشخاص حقیقی و حقوقی از نهادهای مختلف تشکیل شود و در کنار آن با تعیین بازه زمانی به جمع بندی دقیق تر این طرح کمک شود.

وی در ادامه به ساخت همزمان بیش از ۲۰ هنرستان در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: جایگاه آموزش هنر طی سال های اخیر رشد بسیاری داشته است همچنین استقبال نسل جوان نسبت به آموزش های هنری هم چشمگیر است. از سوی دیگر شیوه آموزش هنر با شیوه های مرسوم سایر رشته های دانشگاهی متفاوت است که همه این موارد سرانجام رساندن طرح «نظام استاد شاگردی در آموزش هنر» را الزامی می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعال بودن شورای ارزشیابی هنرمندان در دوره جدید فعالیت وزارت فرهنگ گفت: شورای ارزشیابی با برنامه‌ریزی مدون مشغول بررسی پرونده های متعدد است و با یک نگاه علمی و تخصصی درجه های هنری را به متقاضیان و  اساتید حوزه های مختلف اهدا می کند و دریافت کنندگان این مدارک از طریق صندوق حمایت از پیشکسوتان هنر مورد حمایت در حوزه های مختلف قرار می گیرند.

همچنین در این جلسه، سایر اعضای این شورا به همراه برخی نمایندگان دستگاه های مختلف به بیان چالش ها و مشکلات پیش روی مسائل آموزشی در حوزه فرهنگ و هنر در مراکز دانشگاهی پرداختند.

بنا بر این گزارش، رضا نقی زاده، سرپرست دفتر برنامه ریزی وزارت علوم تحقیقات و فناوری از آمادگی این وزارتخانه برای بررسی دقیق طرح «نظام استاد شاگردی در آموزش هنر» تا رسیدن به راهکارهای عملیاتی در این خصوص تاکید کرد.

گفتنی است، جلسات شورای هنر کشور پس از سالها وقفه، در دوره جدید وزارت فرهنگ از سر گرفته شده است و صبح امروز، سومین جلسه این شورا در دوره جدید و شصت و هشتمین جلسه آن در ادوار مختلف در دفتر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها