دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲
جزئیات مراسم تشییع و خاکسپاری استاد ابتهاج اعلام شد

رضا ثقتی، چهارشنبه(26 مرداد‌ماه) را زمان انتقال پیکر استاد ابتهاج به ایران اعلام کرد و از برگزاری مراسم یاد‌بود در تالار وحدت و تشیع و خاکسپاری در رشت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، رضا ثقتی، مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دوشنبه(24 مرداد‌ماه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استاندار گیلان در همان روزهای ابتدایی درگذشت استاد ابتهاج برای انتقال پیکر وی به استان اعلام آمادگی کرد، گفت: پیکر استاد ابتهاج، چهارشنبه(26 مرداد‌ماه) به ایران منتقل و مراسم بزرگداشت وی نیز صبح پنج‌شنبه‌(27 مرداد‌ماه) در تالار وحدت برگزار می‌شود.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزود: جمعه (28 مرداد‌ماه) 9 صبح نیز مراسم باشکوهی با حضور خانواده استاد ابتهاج و اهالی فرهنگ و هنر در رشت برگزار و پیکر استاد ابتهاج در زادگاه وی یعنی رشت به خاک سپرده می‌شود. همه برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم از سوی مسئولان ارشد استان درحال انجام است تا مراسم در‌خور شأن استاد ابتهاج برگزار شود.
 
ثقتی با بیان اینکه برگزاری مراسم بزرگداشت استاد ابتهاج ماهیت بین‌المللی دارد، افزود: این امر نشان‌دهنده آن است که جمهوری اسلامی نسبت به جامعه نخبگانی نگاه تکریم‌گونه دارد. در تلاش هستیم مراسم بزرگداشت به نحو احسن انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها