یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۷
لایحه جامع روزنامه‌نگاری در کمیسیون فرهنگی دولت به تصویب رسید

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ در مراسم «روایت اول» ویژه گرامیداشت روز خبرنگار امسال ضمن تاکید بر حل و فصل مشکلات و دغدغه‌های کهنه اهالی رسانه به تصویب لایحه جامع روزنامه‌نگاری در کمیسیون فرهنگی دولت اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که ظهر امروز یکشنبه با عنوان «روایت اول» در تالار وحدت برگزار شد گفت: همواره طی یکسال گذشته در تلاش بوده‌ایم تا مشکلات قدیمی و کهنه اهالی رسانه را حل و فصل کنیم که بر همین اساس، لایحه جامع روزنامه‌نگاری را در کمیسیون فرهنگی دولت به تصویب رسانده‌ایم و امیدواریم با تصویب نهایی این لایحه در هیات دولت و مجلس شورای اسلامی شاهد تحول اساسی در عرصه روزنامه‌نگاری و رفع تمامی موانع و مشکلات پیش روی اهالی رسانه باشیم.

وی همچنین به بسته حمایتی دولت مردمی ویژه خبرنگاران اشاره کرد و افزود: رییس جمهور در این خصوص در ۱۳ بند دستور ویژه داده تا بتوانیم با وزارتخانه‌های مختلف تفاهم نامه‌های اجرایی آن را به سرانجام برسانیم.
 
تقدیر وزیر فرهنگ از وزرای صمت، ارتباطات و اقتصاد
اسماعیلی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگاران و روزنامه‌نگاران فقید گفت: شخص رئیس جمهور انقلابی و مکتبی همواره اهتمام ویژه‌ای نسبت به رفع مشکلات اهالی رسانه دارد و در جلسه اخیر هیات دولت از جایگاه خبرنگاران تجلیل ویژه‌ای به عمل آوردند.

وی در بخش پایانی سخنان خود به اهتمام سایر وزارتخانه‌ها برای تجلیل از اهالی رسانه اشاره کرد و گفت: از وزرای محترم ارتباطات، صمت و اقتصاد بابت اجرای تفاهم‌نامه بسته حمایتی از خبرنگاران و  تدارک هدایایی جهت تجلیل از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران قدردانی می‌کنم و به‌زودی جزییات این هدایا از سوی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ اطلاع‌رسانی خواهد شد.

اهالی رسانه نقش مهمی در نهادینه شدن جهاد تبیین دارند
همچنین فرشاد مهدی‌پور معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ در این مراسم گفت: در دوره جدید فعالیت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ تلاش خود را متمرکز بر نقطه ابتدایی یعنی تولید محتوا کرده‌ایم و از سوی دیگر در تدوین تمامی شیوه‌نامه و آیین نامه‌ها بر امنیت شغلی خبرنگاران تاکید شده است.

وی ادامه داد: تمامی خدمات مرتبط با اهالی رسانه را به سمت سامانه جامع رسانه‌های کشور هدایت کرده‌ایم تا این خدمات به‌صورت یکپارچه، شفاف و غیرحضوری در اختیار خبرنگاران قرار گیرد. البته در این مسیر نیازمند کمک، مشارکت و حمایت همه جانبه هستیم.

وی در پایان به حمایت از «روایتگران اول» رسانه‌ها اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: اگر ضوابطی مانند ماده ۴۶ قانون مطبوعات را به طور کامل به مرحله اجرا گذاشته‌ایم برای این است که حمایت از امنیت شغلی خبرنگاران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، چنانچه موفق شویم در این مسیر ریل‌گذاری صحیحی انجام دهیم، بدون تردید، اهالی رسانه نقش مهمی با تولید محتوا در نهادینه شدن جهاد تبیین خواهند داشت.

گفتنی است، بیان دغدغه‌ها و مشکلات برخی از خبرنگاران، تجلیل از خانواده خبرنگاران فقید و اجرای تعزیه خوانی از بخش‌های دیگر مراسم بزرگداشت روز خبرنگار امسال با عنوان «روایت اول» بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها