یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸
دانشجویان برتر ادبیات فارسی دانشگاه کوفه در ایران ادامه تحصیل می‌دهند

در دیدار نماینده بنیاد سعدی و مسئول علمی دانشگاهی رایزنی فرهنگی ایران با رییس دانشکده زبان و رییس گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه کوفه مقرر شد دانشجویان برتر دوره کارشناسی ادبیات وزبان فارسی این دانشگاه، درصورت داشتن سایر شرایط لازم، برای ادامه تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های ایران معرفی شوند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، در راستای گسترش و توسعه آموزش دانشگاهی زبان فارسی در عراق، مسئول علمی دانشگاهی رایزنی فرهنگی ایران و نماینده بنیاد سعدی در عراق با روسای دانشکده زبان و گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه کوفه دیدار کردند.

در این جلسه رییس دانشکده زبان‌های دانشگاه کوفه ارتباط رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با گروه آموزش زبان فارسی دانشگاه کوفه را مهم عنوان و از توسعه روابط با دانشگاه‌های ایران با برگزاری رویدادهای علمی مشترک استقبال کرد.

همچنین رییس گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه کوفه گزارشی از وضعیت گروه ارایه کرد و با اشاره به کمبود استادان متخصص و منابع ادبیات فارسی در دانشگاه اهتمام رایزنی فرهنگی جهت برطرف شدن این مشکلات را خواستار شد.

در این جلسه مقرر شد، ضمن تکمیل منابع کتابخانه دانشگاه کوفه، دانشجویان برتر دوره کارشناسی ادبیات و زبان فارسی این دانشگاه، درصورت داشتن سایر شرایط لازم، برای ادامه تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی رشته ادبیات و زبان فارسی دانشگاه‌های ایران معرفی شوند.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها