شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۱
«به آیین آسمان» در زنجان برگزار می‌شود

چهارمین مجلس از سلسله‌برنامه‌های «به آیین آسمان» با عنوان «اوخشاما آخشامی» (غروب مویه) به مناسبت هفتمین روز شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایشان، در زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، چهارمین مجلس شعرخوانی «به آیین آسمان» با عنوان «اوخشاما آخشامی» سه‌شنبه بیست‌وپنجم مردادماه ۱۴۰۱ از سوی خانه کتاب و ادبیات ایران با حمايت معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همكاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان و حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شود.
 
در این آیین، استاد ولی‌الله کلامی از زنجان، قادر ایمان‌زاده از اردبیل، غلامرضا رزمی از تبریز، و علی حنیفه و علی کریمی از زنجان، شعر ترکی خواهند خواند. همچنین محمود حبیبی‌کسبی و محمدرضا طهماسبی از تهران، محسن ناصحی از اصفهان، و هادی وحیدی و قربان ولیئی از زنجان، شعر فارسی می‌خوانند. اجرای این آیین برعهده استاد ناصر فیض خواهد بود.
 
از دیگر برنامه‌های چهارمین مجلس شعرخوانی «به آیین آسمان» در زنجان،  تقدیر از گروه مولفان کتاب «بیزبئله آغلاردیق؛ مرجع سه‌مجلدی مرثیه‌سرایی در زبان ترکی) نوشته صالح سجادی، احمد رنجبری حیدرباغی و جعفر پوررضوی است.
 
در این آیین همچنین استاد غلامرضا عینی‌فرد مرثیه‌سرایی خواهد کرد.
 
علاقه‌مندان برای حضور در این آیین می‌توانند ساعت ۱۷:۳۰ روز سه‌شنبه بیست‌وپنجم مردادماه ۱۴۰۱ به حسینیه اعظم زنجان واقع در خیابان فردوسی این شهر مراجعه کنند. این مجلس به صورت زنده از آپارات خانه کتاب و ادبیات ایران به نشانی aparat.com/khaneketab/live  پخش خواهد شد.
 
پیش از این، مجالس اول، دوم و سوم «به آیین آسمان» در شهرهای قم، مشهد مقدس و اصفهان برگزار شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها