یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵
نهمين نشست زبان‌‌شناخت با موضوع زبان فارسی و هنرهای آیینی سوگ برگزار می‌شود

نهمين نشست زبان‌شناخت با موضوع زبان فارسی و هنرهای آیینی سوگ، به همت دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه‌ هنری و با حضور هوشنگ جاوید، پژوهشگر فرهنگ مردم و موسیقی نواحی ایران، در سالن طاهره صفارزاده حوزه‌ هنری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی حوزه‌ هنری، هوشنگ جاوید، فارغ‌التحصیل رشته فیلم‌برداری و نورپردازی از دانشکده صداوسیما و از شاگردان زنده‌یاد سید ابوالقاسم انجوی شیرازی، بنیان‌گذار مکتب مرکز فرهنگ مردم ایران در صداوسیماست.

جاوید تاکنون مسئولیت‌های فراوانی در حوزه موسیقی آیینی و نواحی ایران بر عهده داشته، مدیر و طراح و دبیر چندین جشنواره موسیقی آیینی و نواحی ایران بوده و تألیف‌های پژوهشی متعددی را هم در کارنامه خود دارد که ازجمله می‌توان به کتاب‌های آواهای روح‌نواز، موسیقی آیینی، نقش زن در موسیقی مناطق و نواحی ایران، موسیقی رمضان در ایران، آخرین خنیاگر (شرح حال زندگی حاج قربان سلیمانی)، مناقب‌خوانی (موسیقی قدسی، مذهبی و آیینی ایران) و آشنایی بر موسیقی مناطق و نواحی ایران اشاره‌ کرد.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۱۸ روز دوشنبه‌ ۲۴ مرداد به سالن طاهره صفارزاده حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به حافظ مراجعه کنند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها