جمعه ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳
برپایی جشنواره ویژه گویش‌ها در منطقه جنوب کرمان/ برنامه دولت برای توسعه بخش‌های مختلف این منطقه

وزیر فرهنگ که در راستای سی‌ویکمین سفر استانی رئیس جمهور به استان کرمان صبح امروز جمعه در شهرستان رودبار جنوب حضور پیدا کرده است در جمع خبرنگاران از برنامه‌های دولت مردمی برای اعتلای بخش‌های مختلف منطقه جنوب کرمان گفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ که در راستای سی‌ویکمین سفر استانی رئیس جمهور به استان کرمان سفر کرده است در دومین روز سفر خود از صبح امروز جمعه به عنوان نماینده تام‌الاختیار رئیس جمهور عازم شهرستان رودبار جنوب از توابع استان کرمان شده است.

اسماعیلی در پایان سفر نیمروزی خود به شهرستان رودبار جنوب در جمع خبرنگاران گفت: قرار است در راستای توسعه فرهنگی منطقه جنوب کرمان، جشنواره ویژه گویش‌ها در این منطقه برگزار شود و در کنار آن نیز سایر فعالیت‌های فرهنگی و هنری منطقه تقویت و مورد حمایت قرار گیرد، همچنین خانه بلوچ در تهران به‌منظور بروز استعدادهای شگرف این منطقه و استان سیستان و بلوچستان چشم‌نوازی خواهد کرد.

وی در ادامه به ظرفیت بالای جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: منطقه جنوب کرمان از ظرفیت‌های طبیعی و نیروی انسانی مناسبی برخوردار است، که به لحاظ قرار گرفتن در موقعیت راهبردی و جغرافیایی میان دو استان کرمان و سیستان و بلوچستان نیازمند نگاه ویژه‌ای است.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه منطقه جنوب کرمان دارای سابقه و تاریخچه فرهنگی کهنی است، عنوان کرد: رییس جمهوری نسبت به رفع مشکلات این منطقه اهتمام ویژه‌ای دارد و قرار است در این سفر مشکلات منطقه را به خوبی احصا کنیم زیرا به لحاظ تقسیمات کشوری برنامه‌ای برای این منطقه در نظرگرفته شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به جایگاه راهبردی منطقه جازموریان در جنوب کرمان و وسعت و امکاناتی که برخوردار است قرار است در این منطقه به لحاظ توسعه منابع کشاورزی و منابع فرهنگی اقدامات خوبی انجام شود.

نماینده تام‌الاختیار رئیس جمهور به دستاوردهای این سفر اشاره کرد و افزود: این سفر مقدمه یک تحول مهم در حوزه‌های مختلف عمرانی، کشاورزی، فنی، مهندسی و حوزه فرهنگی جنوب کرمان خواهد بود.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مراسم ویژه روز خبرنگار روز یکشنبه هفته آینده در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود، گفت: برای اهالی رسانه تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته شده که بخشی از آن اعلام شده و بخش دیگر آن در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار اطلاع‌رسانی می‌شود. همچنین رییس جمهور در این خصوص در ۱۳ مورد دستور ویژه داده‌اند تا بتوانیم با وزارتخانه‌های مختلف تفاهمنامه‌های آن را به سرانجام برسانیم.

وی در پایان گفت: ما در تلاش هستیم تا مشکلات قدیمی اهالی رسانه را حل و فصل کنیم که مهمترین آنها به سرانجام نرسیدن لایحه جامع نظام روزنامه‌نگاری بوده است که این مسئله هفته گذشته در کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح شد و امیدواریم با تصویب آن شاهد تحول در روزنامه‌نگاری باشیم.

دیدار چهره به چهره با مردم رودبار جنوب و بازدید از پروژه‌های نیمه تمام این شهرستان 
همچنین محمدمهدی اسماعیلی که از صبح امروز جمعه در قالب دومین روز از سفر استانی خود به استان کرمان در شهرستان رودبار جنوب از توابع این استان حضور پیدا کرده است در ابتدای این سفر نیمروزی ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام به دیدار چهره به چهره با مردم این شهرستان پرداخت و به عنوان نماینده تام الاختیار رئیس جمهور از پروژه‌های نیمه تمام این شهرستان بازدید به عمل آورد.

 حضور در گلزار شهدای رودبار جنوب
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای سفر خود به شهرستان رودبار جنوب ضمن حضور در گلزار شهدای این شهرستان به مقام شامخ شهدای گمنام، شهدای دوران انقلاب اسلامی و شهدای  هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کرد.
   
دیدار با خانواده شهید مفقودالاثر
همچنین وزیر فرهنگ پس از حضور در گلزار شهدای شهرستان رودبار جنوب به دیدار خانواده شهید مفقود الاثر جواد خانه‌گیر رفت. اسماعیلی در این دیدار، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا گفت: این شهرستان به نور شهدا منور است و مسلما دعای شهدا همواره پشت سر مردم آن خواهد بود.

وی تصریح کرد: بدون تردید فرزندان ایران اسلامی با تاسی از سیره شهدا ادامه دهنده راه آنها خواهند بود.

نماینده تام‌الاختیار رئیس جمهور در ادامه به دیدار چهره به چهره با مردم شهرستان رودبار جنوب پرداخت. در این دیدارها علاوه بر اقشار مختلف مردم جمعی از نخبگان شهرستان نیز به بیان دغدغه‌ها، مسائل و مشکلات موجود پرداختند.

بازدید وزیر فرهنگ از روند تکمیل بیمارستان رودبار جنوب
محمد مهدی اسماعیلی در ادامه سفر نیمروزی خود به شهرستان رودبار جنوب  از بیمارستان نیمه تمام این شهرستان بازدید به عمل آورد.

وی در این بازدید به بررسی مشکلات و موانع موجود برای تکمیل این بیمارستان پرداخت.

همچنین بازدید از روند تکمیل و تجهیز کتابخانه عمومی این شهرستان پایان بخش برنامه‌های وزیر فرهنگ در شهرستان رودبار جنوب بود.

گفتنی است، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ که از روز گذشته پنجشنبه در راستای سی‌ویکمین سفر استانی رئیس جمهور به استان کرمان سفر کرده است قرار است در ادامه دومین روز از سفر استانی خود به عنوان نماینده تام الاختیار رئیس جمهور در شهرستان کهنوج حضور پیدا کند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها