چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹
برگزاری چهارمین نشست کتابخوان «بند» در زندان مرکزی شیراز

همزمان با چهارمین نشست کتابخوان «بند» در زندان مرکزی شیراز؛ از مددجویان برگزیده یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در فارس تقدیر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، چهارمین دوره نشست کتابخوان بند با حضور روح‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های استان فارس، محسن انصاری‌منش، معاون سلامت و اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های فارس، روح‌الله رضایی‌دانا، رئیس زندان مرکزی شیراز، مسئولان معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شیراز و داریوش نویدگویی و مسعود شفیعی سروستان از انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان فارس صبح امروز ۱۹ مردادماه در زندان مرکزی شیراز برگزار شد. در این نشست علاوه بر معرفی سه کتاب، از مددجویان برگزیده استان فارس در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی تقدیر شد.
 
معاون سلامت و اصلاح و تربیت اداره کل زندان‎های فارس در این نشست با اشاره به ایام محرم و سوگواری اباعبدالله حسین به واقعه عاشورا پرداخت و گفت: کسی که با مقام ولایت و امامت مشکل دارد در دیگر موارد هم دچار مشکل می‌شود. ولایت، پیش فرض قبولی طاعات و عبادات است.
 
وی گفت: امام حسین(ع) شفاعت کننده انبیا و اولیا در روز قیامت است همان‌گونه که در زیارت وارث می‌خوانیم، حسین(ع) وارث علم انبیا است. این یک نعمت است که به ما رسیده و افتخار می‌کنیم که شیعه‌ایم. خودتان را گره بزنید به دستگاه امام حسین(ع) و از این ظرفیت غافل نشویم.
 
محسن انصاری‌منش اضافه کرد: اداره کل زندان‌ها، اقدامات زیادی در راستای تربیت مددجویان انجام می‌دهد، کمک به تحصیل، ایجاد زمینه‌های کتابخوانی، کارآموزی، انجام مراسم مذهبی و ... از جمله برنامه‌هاست. ما همچنین با اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس ۱۹ تفاهم‌نامه داریم و تمامی کتابخانه‌های زندان‌ها به صورت مشارکتی با این مجموعه اداره می‌شود.
 
وی تاکید کرد: 107 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های زندان های فارس موجود است و بیش از دو سوم مددجویان زندان‌های فارس عضو کتابخانه هستند. از جمله مواردی که در این مجموعه در حال پی‌گیری است انتقال کتاب از کتابخانه‌ها به اتاق‌های زندانیان برای بهره‌برداری بیشتر مددجویان است.
 
به گفته وی، اداره کل زندان‌ها در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی مشارکت داشت و 8 هزار نفر در این جشنواره شرکت کردند که از این میان 30 مددجو به عنوان برگزیده معرفی شدند.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس نیز در این نشست ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعدالله الحسین(ع) عنوان کرد: این چهارمین دوره نشست کتابخوان بند است و این طرح بازخورد خوبی در سطح استان و کشور داشته است. در زندان، مددجویان بسیاری وجود دارد که خود نویسنده و شاعر یا علاقه‌مند به مطالعه هستند و بیشتر آثار نویسندگان دیگر را مطالعه کردند.
 
روح‌الله منوچهری با تقدیر از همکاری اداره کل زندان‌های فارس در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: در مجموع ۱۸ کتابخانه در زندان‌های فارس خوشبختانه بیش از ۸ هزار نفر در جشنواره رضوی شرکت کردند که بیشترین میزان مشارکت در کشور بوده و بیشترین میزان برگزیده هم از استان فارس بوده است.
 
وی تاکید کرد: زمانی که یک جامعه کتاب‌خوان داشته باشیم آسیب‌های اجتماعی و بازگشت به جرم کمتر است.
 
به گزارش ایبنا؛ در ادامه این نشست سه کتاب «حدیث هدایت» نوشته علی لطفی، «سر نی» نوشته عبدالحسین زرین‌کوب و «نگاه قرآنی به فشارهای روانی» از سوی مددجویان زندان مرکزی شیراز معرفی شد؛ همچنین مددجویان برگزیده استان فارس در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی معرفی و تقدیر شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها