چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
«گوشه‌های پنهان توطئه برای تجزیه مهاباد» چاپ پنجمی شد 

کتاب «گوشه‌های پنهان توطئه برای تجزیه مهاباد» که بخش‌های پنهان از تلاش اتحاد شوروی را برای تجزیه کردستان به نمایش گذاشته، به چاپ پنجم رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «گوشه‌های پنهان توطئه برای تجزیه مهاباد» نوشته هوشنگ طالع و پیمان حریقی از جمله کتاب‌هایی است که سعی دارد تا گوشه‌ای از تاریخ که ضمن آن اتحاد شوروی برای تجزیه بخش‌هایی از کردستان تلاش کرده را به مخاطب نشان دهد چراکه نویسنده معتقد است، در زمینه پژوهش‌های تاریخی بسیاری از گوشه‌های مهم و اساسی این رخ‌داد پنهان مانده است. نویسنده تلاش دارد تا این خلا را پر کند. 

با وجود گذشت ۶۹ سال از تلاش نافرجام اتحاد شوروی برای تجزیه مهاباد، هنوز گوشه‌های بسیاری از این رخ‌داد شوم، پنهان مانده است. درباره جمهوری نافرجام مهاباد، کمتر پژوهش شده است و کتاب‌هایی که به زبان فارسی نگاشته شده‌اند، آکنده از یک سونگری‌اند. 

بیش‌تر نویسندگان، با پیش داوری و یک سویه نگری، این رخداد را از دیدگاه راستین آن، مورد بررسی قرار نداده‌اند. اینان، بن نبشت‌ها (اسناد و مدارک) موجود را به درستی نکاویده‌اند و مساله را با تو جه به اسناد و مدارک، مورد بررسی قرار نداده‌اند. 

نویسندگان کتابی که در دست دارید، کوشیده‌اند تا این خلاء را پرکنند و در این راستا، گوشه‌های پنهان تلاش نافرجام برای تجزیه مهاباد را آشکار کنند. 

کتاب «گوشه‌های پنهان توطئه برای تجزیه مهاباد» توسط انتشارات سمرقند در قالب ۲۸۲ صفحه با قیمت ۶۰ هزار تومان به چاپ پنجم رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها