سه‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۹
کتاب «زینت دوش نبی» منتشر شد

کتاب «زینت دوش نبی» نوشته محمود سوری توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «زینت دوش نبی» نوشته محمود سوری به‌تازگی و همزمان با ایام عزاداری سیدالشهدا (ع) توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و راهی بازار نشر شده است.

از حسین (علیه السّلام) نوشتن هم سهل است و هم ممتنع. سهل است چون حسین (علیه السّلام) خورشید است و مهر عالم‌آرا، به همه می‌نگرد و پرتوی نورش را از کسی دریغ نمی‌دارد. ممتنع است چون توصیف آن دریای بی‌کران از عهده هرکسی برنمی‌دارد.

نویسنده این‌کتاب، که در عرصه طلبگی و ادبیات و قصه و ویرایش فعالیت داشته، این بار برای ادای دینی خدمت سالار شهیدان به سراغ منابع کهن اهل سنت رفته و کتاب «زینت دوش نبی» را نوشته است. کتابی شامل بیش از ۱۲۰ داستانک درباره زندگی امام حسین (علیه السّلام) از منابع اهل سنت، که در ادامه سبک و سیاق دو کتاب «فاطمه علی است» و «مسیح اسلام» نوشته شده است.

محمود سوری، دکترای معارف اسلامی دانشگاه علامه و مسئول نسخ خطی مرکز پژوهشی دایرة المعارف علوم عقلی اسلامی و سرویراستار انتشارات کتاب جمکران است که پیش از این، کتاب «و اینگونه است زینب» را برای انتشارات کتاب جمکران بازنویسی کرده است. کتابی که بازنویسی خصایص زینبیه از سید نورالدین جزایری می‌باشد.

این‌کتاب با ۳۱۵ صفحه و با قیمت ۶۲ هزار تومان منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها