سه‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸
درب ضد سرقت ترک بهتر است یا ایرانی؟

درب ضد سرقت ترک به واسطه کیفیت و امنیت بالایی که دارد، به شهرت رسیده است. به همین دلیل، افرادی که قصد خرید درب ضد سرقت را دارند این سوال را مطرح می‌کنند که درب ضد سرقت ترک بهتر است یا ایرانی؟ در این مطلب قصد داریم برای پاسخ به این سوال، به بررسی درب ضد سرقت ایرانی و درب ضد سرقت ترک بپردازیم.

خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ درب ضد سرقت ترک به واسطه کیفیت و امنیت بالایی که دارد، به شهرت رسیده است. به همین دلیل، افرادی که قصد خرید درب ضد سرقت را دارند این سوال را مطرح می‌کنند که درب ضد سرقت ترک بهتر است یا ایرانی؟ در این مطلب قصد داریم برای پاسخ به این سوال، به بررسی درب ضد سرقت ایرانی و درب ضد سرقت ترک بپردازیم.
 
انواع مدل های درب ضد سرقت در بازار ایران
در ابتدا کشور های متعددی دست به تولید درب های ضد سرقت زدند و این نوع درب ها را به بازار جهانی عرضه کردند. اما در بازار ایران، درب های ضد سرقت چینی در ابتدا توانستند جایگاه خوبی را نزد مشتریان به دست آورند. زیرا تنها درب های ضد سرقت موجود در بازار ایران تولید چین بود. البته این درب ها معایب بسیاری داشتند و اکثر مشتریان از کیفیت پایین درب ها ناراضی بودند. به همین دلیل تولیدکنندگان ایرانی تصمیم گرفتند به تولید درب ضد سرقت ایرانی با طرح ترک بپردازند. در حال حاضر درب های ضد سرقت موجود در بازار ایران به شرح زیر می باشند:
درب ضد سرقت چینی
درب ضد سرقت ترک
درب ضد سرقت ایرانی
 
 
درب ضد سرقت ایرانی
به طور کلی، درب ضد سرقت ایرانی با چند مشخصه منحصر به فرد تولید می شود که تشخیص این نوع درب ها را برای متخصصان امکان پذیر می کند. در ساخت این درب ها از یراق آلات وارداتی ترک استفاده می شود. روکش این درب های لوکس به طور معمول از چوب راش یا گردو می باشد که علاوه بر کیفیت بسیار بالا، ظاهری زیبا را به ارمغان می آورد.
 
 
درب ضد سرقت ایرانی طرح ترک کیفیتی مشابه درب ضد سرقت ترک وارداتی دارد. زیرا همان طور که اشاره شد، در تولید این درب ها از متریال ساخت ترکیه استفاده می شود. از طرفی نیز این درب های ضد سرقت، دارای قیمتی مناسب و مقرون به صرفه هستند. چون به نوعی درب ضد سرقت ایرانی محسوب می شوند و به غیر از یراق آلات، باقی بخش ها در داخل کشور تولید می شود. در ایران نیز تنها چند کارخانه محدود توان تولید این درب ها با کیفیت بالا را دارند. زیرا مونتاژ کردن قطعات این درب ها توسط دستگاه های پیشرفته انجام شده که کارگاه های کوچک فاقد این تجهیزات می باشند.
 
درب ضد سرقت ترک
با توجه به ویژگی های درب ضد سرقت ترک باید گفت این نوع درب ضد سرقت یکی از با کیفیت ترین درب های ضد سرقت موجود در بازار ایران به شمار می آید. این نوع درب از امنیت بسیار بالایی برخوردار بوده و می توان در اکثر ساختمان ها از آن استفاده نمود. امنیت این نوع از درب ها به شکلی است که به جز کلید هیچ راهی برای باز کردن آن وجود ندارد. همچنین این درب امکان باز شدن ۱۸۰ درجه داشته که این ویژگی جزو قابلیت های آن به شمار می آید.
 

 
درب ضد سرقت ترک 

درب ضد سرقت ترک با توجه به ساختار و نوع طراحی که دارد، در برابر ضربات سنگین نیز مقاوم است. به طور کلی درب ترک عایق خوبی در برابر صدا بوده و برای محیط های شلوغ و پر رفت و آمد گزینه ای بسیار مناسب است. یکی دیگر از قابلیت های منحصر به فرد این نوع از درب ها، زیبایی منحصر به فرد آن ها است که در کنار ایمنی بالا، این درب ها را به یک محصول کامل تبدیل کرده است.
 
مقایسه قیمت درب ضد سرقت ترک و درب ضد سرقت ایرانی
در بازار ایران درب ضد سرقت ترک را به عنوان یکی از گران ترین درب های ضد سرقت می شناسند. اما درب ضد سرقت ایرانی نسبت به درب ضد سرقت ترک قیمت پایین تری داشته و استفاده از آن از لحاظ اقتصادی می تواند مقرون به صرفه تر باشد. البته درب های ایرانی همان طور که اشاره شد، دارای قطعات ترک بوده و از جنبه های مختلف با درب های ترک برابری می کند.
 
مقایسه کیفیت درب ایرانی و درب ترک
یکی از مهم ترین تفاوت های درب ضد سرقت ایرانی و درب ضد سرقت ترک مربوط به رویه آن ها است که در زمان ساخت مورد استفاده قرار می گیرد. دیگر لوازم و یراق آلات استفاده شده در درب های ایرانی، ساخت کشور ترکیه بوده و به همین جهت کیفیت آن ها با یراق آلات به کار رفته در درب های ضد سرقت ترک برابری می کند. همچنین چارچوب و لولا های بکار رفته در هر دوی این درب های ضد سرقت، مشابه هم بوده و توسط افراد غیر متخصص قابل تشخیص نیست. به دلیل شباهت بسیار زیادی که بین درب ضد سرقت ایرانی طرح ترک و درب ضد سرقت ترک وجود دارد، در برخی موارد درب ضد سرقت ایرانی توسط افراد سودجو با قیمت بالا و تحت عنوان درب ضد سرقت ترک به فروش میرسد.
 

مقایسه کیفیت درب ایرانی و درب ترک
 
درب ترک بگیریم یا ایرانی؟
همانطور که اشاره شد، تفاوت بین درب ضد سرقت ترک و درب ضد سرقت ایرانی طرح ترک بیشتر به قیمت آن ها مربوط می شود. زیرا این دو درب ضد سرقت، از لحاظ کیفیت، ایمنی و همچنین متریال ساخت، تقریباً با هم برابری کرده و برتری خاصی نسبت به هم ندارند. البته با توجه به این موضوع که تشخیص درب ضد سرقت ترک و درب ضد سرقت ایرانی برای افراد غیر متخصص دشوار است، بهتر است برای تهیه درب های ضد سرقت به فروشگاه ها و شرکت های با تجربه و معتبر مراجعه کنید.

مجموعه دژ درب با به کارگیری مشاورین و مهندسین با تجربه در زمینه صنعت ساختمان، خدمات گسترده ای را پیرامون درب های ساختمانی ارائه می دهد. این مجموعه در سراسر کشور شبکه فروش گسترده‌ای داشته و بخش قابل توجهی از نیاز بازار داخلی را تامین می کند.
علاوه بر این می توانید پیش از خرید درب ضد سرقت، از مجموعه دژ درب مشاوره رایگان دریافت کرده و با اطمینان خاطر نسبت به خرید درب ضد سرقت ترک یا درب ضد سرقت ایرانی تصمیم‌گیری نمایید. همچنین این مجموعه برای مشتریان خدمات پس از فروش ۱۰ ساله در نظر گرفته است تا بتوانند با اطمینان خاطر بیشتری از خدمات استفاده نمایند. در صورت ایجاد هرگونه سوال یا ابهام، می توانید با کارشناسان مجموعه دژ درب تماس حاصل کرده و مشاوره دریافت نمایید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها