دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸
اگر راوی خبر صحیح باشیم در کنار تمامی اسلام قرار داریم

علی رمضانی، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران در پیام تبریک روز خبرنگار نوشت: «اگر راوی خبر صحیح باشیم در کنار تمامی اسلام قرار داریم و برای تمامی تاریخ مورد وثوق هستیم و محل رجوع.»

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران ، متن پیام علی رمضانی به شرح زیر است:« «خبر» یکی از مفاهیم بنیادین و سترگ در علوم اسلامی و شرعی است و آن گزارشی است از «دیگران» و «خود» که بالذات در آن احتمال صدق و کذب وجود دارد. مفهوم خبر، گاهی با حدیث برابری می کند و در بین علمای بزرگ امامیه تفاوت چندانی میان خبر و‌حدیث وجود ندارد.

رخداد بزرگ کربلا که در معرفت‌شناسی شیعی نمادین‌ترین رخداد در دسته‌بندی «خیر» و «شر» است، قابلیت تفسیر عصری  دارد. حال که تلاقی تاريخ شمسی و قمری ما را به همزمانی حماسه‌ی عاشورا با روز خبرنگار کشانده می‌توانیم با نگاهی به راویان اخبار این رخداد که تعدادی در کنار «تمامی اسلام» و گروهی نیز در کنار «تمامی کفر» ایستاده بودند، خود را بسنجیم و ببینیم که راوی خبر یا حدیث صحیح هستیم یا راوی حدیث و خبر غیر صحیح. اگر راوی خبر صحیح باشیم در کنار تمامی اسلام قرار داریم و برای تمامی تاریخ مورد وثوق هستیم و محل رجوع.

روزتان گرامی؛ راویان خبر صحیح و اهل وثاقت»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها