شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
«یک دختر بی‌گوشواره» روانه بازار نشر شد

کتاب شعر عاشورایی «یک دختر بی‌گوشواره» سروده شاهین رهنما توسط انتشارات به نشر روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب یاران (ایبنا)، کتاب شعر عاشورایی «یک دختر بی گوشواره» سروده شاهین رهنما با تصویرگری ملیحه احمدی برای کودکان روضه مصوری از واقعه عاشوراست.

این کتاب، مجموعه اشعاری است که سوگواره‌ای عاشورایی محسوب می‌شود و از کتاب‌های «مجموعه اشعار مذهبی نوجوان» است که در سال ۹۶ برای نخستین بار توسط انتشارات به نشر (انتشارات استان قدس رضوی) به چاپ رسید و به دلیل قوت سروده‌ها و موضوع آن مورد توجه قرار گرفته است.

نوجوان امروز به همان اندازه که جویای حقیقت است به همان اندازه دنبال آثار خلاقانه، ساده و روان و کم حجم در حوزه کتاب است و چه کتابی بهتر از کتاب شعر با ادبیات امروزی که هم نیاز مخاطب را رفع کند و هم پس از خوانش کتاب، به اطلاعاتش افزوده شود.

کلمات آهنگین در «یک دختر بی گوشواره»، چنان کنار هم چیده شده که آن را تبدیل به روضه‌ای مصور و کوتاه و پربار ساخته است‌؛ فقط کافی است مخاطب با کلمات آن ارتباط بگیرد، بعد غنای اشعار را برای مخاطب نوجوان خواهد دید. عنوان کتاب اگر چه به یکی از بخش‌های کتاب برمی‌گردد اما هر بخش آن، به قسمتی از واقعه کربلا اشاره دارد.

«یک دختر بی‌گوشواره»، مجموعه شعر عاشورایی شاهین رهنماست با عناوینی همچون «تکرار خورشید»، «تشنه‌تر»، «پرواز اول»، «شرم»، «دختر ماه»، و… که با تصویرگری ملیحه احمدی تأثیر آن را دو چندان کرده است. اشعار در قالب ادبیات آیینی_حماسی با موضوعات مذهبی و عاشورایی ویژه نوجوانان گروه سنی «د» و «ه» سروده شده است.

همزمان با ماه محرم و صفر پویش مطالعاتی «از حسین بخوانیم» برگرفته از ۸ عنوان کتاب آغاز شده است که یکی از این عناوین کتاب «یک دختر بی‌گوشواره» است. اشعار این کتاب، کوتاه، آهنگین و کمی ته مایه حماسی دارد که خواننده را ترغیب به دوباره خوانی و چندباره خوانی می‌کند.

برخی از این اشعار برای مداحی‌های نوجوانانه که به دنبال اشعار جدید و پر معنا هستند هم مناسب است؛ مثلاً در بخش «شرم» که همان را پشت جلد آورده می‌خوانید (آهنگین و حماسی بخوانید)؛
مشک آب
آفتاب
هر دو خجالت زده
اسب عمو
بی سوار
آمده

کتاب «یک دختر بی گوشواره» تاکنون به عنوان اثر برگزیده بخش شعر کودک و نوجوان سومین دوره کتاب سال عاشورا و نامزد نهایی شانزدهمین دوره قلم زرین انتخاب شده است.

این کتاب در ۲۴ صفحه قطع وزیری تاکنون در ۵ هزار نسخه در قالب کتاب‌های پروانه توسط انتشارات آستان قدس رضوی (به‌نشر) منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها