چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
علی فروزانفر، معاون هنری حوزه هنری شد

آیین تکریم و معارفه معاون هنری سابق و جدید حوزه هنری انقلاب اسلامی، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، آیین تکریم و معارفه معاونت هنری حوزه هنری انقلاب اسلامی، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی، محمدمهدی دادمان، رییس حوزه هنری، مجدالدین معلمی، معاون هنری سابق، علی فروزانفر، معاون هنری جدید، امیرحسین شفیعی، مدیر تولید تئاتر حرفه‌ای حوزه هنری، سید احسان باقری، مدیر خانه عکاسان ایران و کورش زارعی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری برگزار شد.

در این مراسم، محمدمهدی دادمان، رییس حوزه هنری عنوان کرد: باید یادی بکنیم از حبیب هنر انقلاب؛ حبیب الله صادقی عزیز و دوست‌داشتنی که هر چه بیشتر فرصت شناختن او پیش می‌آید، بیشتر حسرت نداشتنش را می‌خوریم. دیشب وقتی آثار وی را نگاه می‌کردم بیشتر به فکر فرو می‌رفتم زیرا آثارش عظیم و ماندگار و حقیقت را به زیباترین گونه ممکن برای آینده ایران عزیز روایت کرده، حقیقتی که به برکت نهضت اسلامی و امام خمینی (ره) نمود یافت.

وی با بیان اینکه معلمی، فرزند حوزه هنری و برادری مخلص و پرتلاش است، افزود: معلمی، خوش برخورد، مهربان و اهل فرهنگ است و کارشناس حوزه فرهنگ و صاحب صلاحیت در این زمینه است.

دادمان درباره علی فروزانفر عنوان کرد: فروزانفر به جهت تلاش و کوشش خستگی‌ناپذیر شهره و همچنین، خلاق و نوآور است چون ایده نو برای پیشبرد هدفش دارد که از نیازهای ضروری ماست. اهل هنر است و شخصیتی پشتیبان مثل معلمی دارد زیرا نیاز داریم مراکز حوزه هنری نسبت به دیروز قوی‌تر باشند و این تنها از طریق معاونت هنری تحقق می‌یابد. وی تجربه کار گروهی و جهادی و مدیریت حوزه هنری استان تهران را دارد و در سمت جدید خواهد درخشید.

وی معاونت هنری را قلب حوزه هنری نامید و گفت: معاونت هنری، قلب حوزه هنری است و قوامش به رشد روزافزون مراکز حوزه هنری است و اینکه مراکز حوزه هنری ماموریت خودشان را بهتر از قبل انجام بدهند نیاز به پشتیبانی معاونت هنری دارد تا فعالیت‌های ترویجی آنها موثرتر باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این مراسم عنوان کرد: در سازمان تبلیغات اسلامی به چنین جلساتی «آیین سنگرسپاری» می‌گوییم از آنجا که ذوق ادبی و کلمه‌سازی در اینجا زیاد است، امیدوارم نامی درخور برای این جلسات ساخته شود.

وی معاونت هنری را سنگری در کارزار نامید و افزود: در زمانه‌ای که مستضعفین دارند مشکلاتی را تحمل می‌‌کنند و دشمنان از هیچ تلاشی فروگذار نیستند اینجا سنگری در میان کارزاری نزدیک به چکاچک شمشیر است. رهبر معظم انقلاب اسلامی تبیین را به عنوان یک واجب پیش روی ما باز کردند و بار سنگین آن بعد از مسئولین و مردم روی دوش هنرمندان است.

حجت‌الاسلام قمی با بیان اینکه معلمی، اهل قلم، هنر و مجاهد و تلاش‌های او ستودنی است، گفت: معلمی توانمند و با حوصله است و امیدوارم در مسوولیت جدید خود یعنی مدیریت بنیاد ملی کتاب سازمان تبلیغات اسلامی خوش بدرخشد.

کورش زارعی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی نیز در این مراسم عنوان کرد: فروزانفر و معلمی اشتراکات زیادی دارند از جمله اینکه خنده‌رو، ولایتی و بااخلاص هستند و این منش همه جا  گیر نمی‌آید.

همچنین در این مراسم، مجدالدین معلمی در سخنانی گفت: وقتی سرباز بودم روبه‌روی دیوار من یک یادداشت نوشته بود که «خدا لعنت کند کسی را که مردم از ترس از او اطاعت کنند.» بنابراین سعی کردم هیچ موقع به خاطر ترس و جایگاه، کسی به من احترام نگذارد و در این 20 سال سعی کردم با همکارانم دوست و رفیق باشم. من به هدف شخصی خود رسیدم، دوستانی جدید پیدا کردم و از منظر سازمانی هم در همین حد توانم بود.

در ادامه، فروزانفراز اعتماد رییس حوزه هنری تشکر و عنوان کرد: خودم را خادم عرصه فرهنگ و هنر هنرمندان حوزه هنری و معاونت حوزه هنری می‌دانم. در عصر فعلی و با راهی که دوستان در حوزه هنری طی کردند بهتر است مرزبندی‌های ساختاری و اداری کمرنگ‌تر شود و امیدوارم بتوانیم عملکردی درخشان داشته باشیم.

وی تصریح کرد: معاونت هنری بر مکتبی و انقلابی بودن مصر است و به عمق‌بخشی هنر می‌پردازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها