سه‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵
ترجمه‌ای جدید از مقتل لهوف منتشر شد

کتاب «میقات بلا» شامل ترجمه‌ای جدید از کتاب لهوف توسط انتشارات کتابستان منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «میقات بلا» شامل ترجمه‌ای جدید از کتاب لهوف به‌تازگی از سوی انتشارات کتابستان منتشر و راهی بازار نشر شده است.

واقعه عاشورا از مهم‌ترین و دردناک‌ترین اتفاقات تاریخ اسلام است که تأثیری عمیق و ماندگار در قلوب مسلمانان و بالاخص شیعیان گذاشت. مقتل‌های بسیاری پیرامون واقعه عاشورا نوشته شده، اما یکی از معتبرترین و دقیق‌ترین و مختصرترین آنها، کتاب «لهوف» اثر سید بن طاووس است. او از عرفا و فقهای بزرگ قرن هفتم هجری است و مقتل ایشان تمام مقاتل پیش از خود را تحت الشعاع قرار داد.

گرچه با توجه به اتقان و اهمیت این کتاب، ترجمه‌های بسیاری از آن به زبان فارسی در دسترس است اما مترجم معتقد است که آفت بیشتر ترجمه‌ها، نداشتن جذابیت داستانی و یا استفاده از لغات و عبارت سنگین و مغلق است که مطالعه آن را دشوار می‌کند و از همه مهم‌تر آنکه همین مسائل باعث شده تا بسیاری از جوانان رغبتی به مطالعه این مقتل ارزشمند نداشته باشند.

مترجم (محسن هاشمی) در این اثر تلاش کرده تا وقایع را طوری مرتب کند تا سیر داستانی آن حفظ شود و با استفاده از فضاسازی‌ها و توصیفات گوناگون، مطالعه داستان را آسان کند. از دیگر ویژگی‌های اثر می‌توان به بیانِ ادبیانه اهداف و ابعاد حماسه عاشورا در خلال متن اشاره کرد.

دغدغه اصلی مترجم کتاب، در دسترس بودن ترجمه‌ای روان و داستانی از اولین مقتلِ معتبر و موجز شیعیان است تا مطالعه آن را برای همه اقشار به خصوص جوانان ساده و روان باشد.

کتاب «میقات بلا» با ۱۴۸ صفحه و قیمت ۶۰ هزار تومان از سوی انتشارات کتابستان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها