سه‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷
تجربه سفر زیارتی متفاوت در تابستان

اسم تابستان که به میان می‌آید، افراد بسیاری به صورت ناخودآگاه به یاد سفر و خاطره‌ سازی می‌افتند. به هر حال اسم این فصل گرم و آفتابی به گشت و گذار و کشف هیجان‌های مختلف از گذشته‌های دور به هم گره خورده است در ادامه برای بهتر شدن شرایط سفر به این مقاله را باهم بخوانیم.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ اسم تابستان که به میان می‌آید، افراد بسیاری به صورت ناخودآگاه به یاد سفر و خاطره‌ سازی می‌افتند. به هر حال اسم این فصل گرم و آفتابی به گشت و گذار و کشف هیجان‌های مختلف از گذشته‌های دور به هم گره خورده است. تابستان برای هر قشری از مردم، پیشنهادی وسوسه کننده برای سفر دارد. از سفرهای تفریحی گرفته تا سفرهای زیارتی را می‌توانید در فصل تابستان با بهترین امکانات تجربه کنید. همه نوع بلیطی هم در دسترس شماست؛ بلیط سیستمی یا بلیط هواپیما لحظه آخری هم فرقی ندارد به هر حال مرجع ارزان و معتبری همچون فلای تودی، شرایط سفر را از هر نظر برای شما فراهم می‌کند.

در وصف محبوبیت تابستان برای سفر هر چه بگوییم؛ کم است. ولی اگر دوست دارید تا تجربه یک سفر زیارتی متفاوت در تابستان امسال را داشته باشید؛ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید زیرا قرار است تا دو مقصد زیارتی داخلی که برایتان خاطره ساز می‎شوند را به شما معرفی کنیم.
 
از سفر به مشهد همیشه استقبال می ‌شود
دلایل زیادی برای محبوبیت مشهد وجود دارد. مشهد شهری تاریخی و مهم در ایران به شمار می‌رود که از دوره‌های بسیار قبل تر اهمیت استراتژیک، اقتصادی و سیاسی بسیاری داشته است. از بخت خوب ما، آرامگاه امام هشتم شیعیان، امام رضا (ع) در این شهر قرار گرفته و همین امر، مشهد را به شهر محبوب مسافران ایرانی و خارجی بسیاری تبدیل کرده است.

جالب است بدانید، مشهد در سال 2017، عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی را از طرف آیسسکو (سازمانی بین‌المللی و تخصصی در زمینه آموزش علوم فرهنگ و ارتباطات که تحت نظر سازمان های همکاری‌های اسلامی فعالیت می‌کند)، دریافت کرد. پر واضح است که مشهد به رسم میزبانی از زائران و گردشگران ایرانی و خارجی خود، هر آن چه که نیاز داشته باشید را از قبل برایتان فراهم کرده است.

در سفر به مشهد می‎توانید هرطور که دوست دارید زیارت کنید و زمان خود را بر اساس آن، مدیریت کنید. در عین حال هم این امکان برایتان وجود دارد تا مثل یک گردشگر حرفه‌ای، گوشه به گوشه این شهر را بگردید، سوغاتی بخرید و خاطرات خوش برای خود بسازید. نگران گرما و آب و هوای مشهد هم نباشید؛ به واسطه اقلیم سرد و خشکی که مشهد دارد، این شهر در بالاترین درجه دمای خود به 35 درجه سانتی گراد می‌رسد.

مشهد یکی از شهرهای ایران است که نه تنها بیشترین پروازها به مقصد آن برگزار می‌شود، بلکه بهترین مجموعه‌های اقامتی نیز در آن فعالیت می‌کنند. در این شهر می‌توانید به راحتی از میان گزینه‌های بسیاری مثل هتل آپارتمان ‌های مشهد، هتل‌ های نزدیک حرم در مشهد، زائرسراها، هتل ‌های ارزان و هتل‌ های چهار و پنج ستاره مشهد انتخاب کرده و از مرجع کاملی همچون فلای تودی رزرو کنید. به این منظور، فلای تودی خدمات خوبی را برای بررسی قیمت و رزرو هتل های مشهد به شما ارائه می‌دهد. با فلای تودی می‌توانید به راحتی در هر نقطه ای از شهر مشهد با هر بودجه‌ای که دارید، هتل ارزان مشهد پیدا کنید و در لحظه، رزرو کنید.
 
قم از بهترین شهرهای زیارتی ایران پس از مشهد
از دیگر برکات نورانی حضور امام رضا (ع) در ایران، وجود مرقد عزیز و پرتلالو حضرت معصومه (س) در شهر قم است. وجود مرقد مطهر حضرت معصومه (س) نیز باعث شده تا زائران ایرانی و خارجی مختلفی به قم سفر کنند و از آنجا راهی مسجد جمکران شوند.

از آن جایی که جمکران هم یکی از مهم‌ ترین مراکز مذهبی و زیارتی قم است؛ لازم است بدانید که این مسجد، منتسب به حضرت حجت بن الحسن است. به مسجد جمکران، مسجد امام زمان (عج) و قدمگاه نیز می‌گویند و البته برای خودش تاریخچه جالبی دارد. روایت است که در محل قرارگیری این مسجد، قبلا روستای مهمی وجود داشته و از هزار سال پیش مورد توجه علمای شیعه و اسلام قرار گرفته بوده است.

علاوه بر این موارد، قم در یکی از مهم‌ترین شاهراه‌های ایران قرار گرفته و همین باعث شده تا موقعیت بسیار مناسبی در جذب مسافر داشته باشد. هر چند که جاذبه های قم و دلایل اهمیت آن در اینجا به پایان نمی‌رسد! وجود بناهای به جای مانده از دوره های مختلف تاریخی، مراکز تفریحی و خرید مختلف، وجود حوزه علمیه و دانشگاه های مختلف باعث شده تا قم همیشه مورد توجه مسافران مختلفی باشد.

نکته جالبی که درباره قم و آب و هوای آن وجود دارد این است که با این که قم اقلیم گرم و خشکی دارد اما با این حال، یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به این شهر، شهریور ماه است. بنابراین اگر به فکر یک سفر زیارتی در فصل تابستان هستید؛ فرصت را مغتنم شمرده و راهی قم شوید.

نکته دیگری که درباره سفر به قم وجود دارد این است که با این وجود کوچک بودن، این شهر امکانات خوبی برای پذیرائی از مسافران و زائرین خود را فراهم آورده است. به طور مثال اگر نگاهی به زائرسراها و هتل های قم در فلای تودی بیندازید؛ خواهید دید که گزینه‌های بسیاری برای رزرو در پیش روی شما قرار دارد که اتفاقا قیمت رزرو بسیار ارزانی هم نسبت به دیگر شهرهای ایران دارند.
 


نکات مهم سفر به قم
اگر قم را برای مقصد زیارتی و تابستایی خود در نظر گرفته‌اید؛ نکات جالب توجهی وجود دارد که آگاهی از آن‌ها به شما در تجربه یک رزرو موفق و سفر زیارتی بی‌نقص کمک خواهد کرد:
برای رزرو هتل قم می‌توانید از میان هتل های قم نزدیک حرم انتخاب کنید. بعضی از بهترین هتل های قم همچون هتل پارسیا قم، هتل استقلال قم، هتل بین المللی قم، ... در نزدیکی حرم حضرت معصومه (ع) قرار گرفته‌اند و فاصله آنها تا حرم با پای پیاده، حداکثر 15 دقیقه است.

توصیه می‌کنیم تا قبل از رزرو هتل های قم، حتما نظرات مسافرانی که در هتل‌های مورد نظرتان اقامت کرده‌اند را مطالعه کنید و بعد رزرو هتل در قم را انجام دهید. این امکان به راحتی و از قبل در سامانه رزرو هتل فلای تودی از قبل برایتان ایجاد شده است.

یکی از ارزان ‌ترین زمان‌ها برای سفر به قم و رزرو هتل، فصل تابستان است. با سفر در این فصل، با یک تیر گویی دو نشان زده‌اید!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها