سه‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴
«آقای اشمیت کیه؟» در رادیو ایران  نقد می‌شود

نمایشنامه «آقای اشمیت کیه» اثری از سباستین تیری در برنامه تالار آیینه رادیو ایران معرفی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی رادیو ایران، تهیه‌کننده برنامه «تالار آیینه» عنوان کرد: این کتاب جامعه‌ای را به تصویر می‌کشد که در آن جبر زندگی اجتماعی به مرور زمان، هویت اصلی انسان‌ها را می‌گیرد و هویت دیگری به آنها تحمیل می‌کند. سباستین تیری  در نمایشنامه‌ فرانسوی «آقای اشمیت کیه؟» در قالب کمدی طنز نهفته و تلخی از وضعیت جامعه در جهان مدرن امروز را به نمایش می‌گذارد.

مبشری با بیان اینکه این نمایشنامه سال 2009 توانست جایزه معتبرترین جشنواره تئاتر فرانسه با نام مولیر را به عنوان بهترین نمایشنامه کمدی دریافت کند، گفت: خانم و آقای قوچی دو شخصیت اصلی این کتاب در حال غذا خوردن هستند که متوجه صدای تلفن می‌شوند؛ اما آنها اشتراک تلفن ندارند و خط تلفن‌شان نیز قطع شده بود، پس از مدتی می‌فهمند که در خانه شخص دیگری زندگی می‌کنند. به ظاهر همه‌چیز اثبات می‌کند که آنها آقا و خانم اشمیت هستند. خانم و آقای قوچی حیرت‌زده و مبهوت در پی اثبات هویت گمشده‌ خودشان هستند، اما هرچه بیشتر جست‌وجو می‌کنند بیشتر از باورهای خود دور می‌شوند. واقعیت چیست؟ آقای اشمیت به راستی چه کسی است؟

تهیه كننده «تالار آیینه» در پایان تصریح كرد: سه‌شنبه یازدهم مرداد ساعت 22 علاقه‌‌مندان می‌توانند این برنامه را با اجرای شهاب شهرزاد از رادیو ایران بشنوند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها