چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷
«نشانی گنج» به کتابفروشی‌ها رسید

کتاب «نشانی گنج» که به همت واحد ادبیات پایداری انتشارات کتاب جمکران و با مشارکت ستاد ملی کنگره شهدای استان قم تولید و متشر شده است، به ماجرای بمباران خیابان آذرشهر قم و شهادت خانواده قربانیان در این بمباران می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این کتاب به قلم «فاطمه بهبهانی» به رشته تحریر درآمده و از زاویه‌دید «رضا قربانیان» پسر نوجوان خانواده قربانیان که بر حسب اتفاق از بمباران جان سالم به در برده و با وجود سن کم باید بار مصیبت از دست دادن خانواده را به دوش بکشد، ماجرا را روایت می‌کند.

«نشانی گنج» مخاطب را با خود به دهه شصت برده و در حال‌وهوای آن روزها با رضا همراه می‌کند. این کتاب شامل 11 فصل از خاطرات رضا قربانیان از روزهای آخر سال 1366 و بهار سال 1367 و ماه‌های پایانی جنگ و افزایش حملات هوایی به شهر قم است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:
«خورشید وسط آسمان بود. راننده‌ها کلافه و خسته، لودرها را خاموش کردند و از آن‌ها پایین آمدند. وقت نماز و ناهار شده بود. قیافه دایی درهم بود. ناآرام و نگران به نظر می‌رسید. صورتش زیر آفتاب سوخته بود. طوری خودش را در کنارم پهن کرد که مشتی خاک با نشستنش بلند شد. رویم را به طرفش برگرداندم. خواستم کمی دلداری‌اش بدهم تا خستگی از تنش بیرون برود. دیدم تمام بدنش را روی زمین پهن کرده. انگار که زیرش فرش پهن شده باشد.
با خودم فکر کردم که چرا دایی اینقدر برای پیدا کردن چند تکه نشانی گنج، عتیقه‌جات و یا کتانی من، نگران است؟ واقعا به دنبال چه چیزی بود؟»

کتاب «نشانی گنج» به قلم «فاطمه بهبهانی» که در قالب داستان و برای گروه سنی نوجوان نوشته است را اخیرا انتشارات کتاب جمکران در 95 صفحه و به قیمت 40000 تومان منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها