دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶
«نای و نی» از 20 شاعر و نی‌نواز برجسته تجلیل می‌کند

دفتر شعر و موسیقی و سرود رسانه ملی با برگزاری مراسم «نای و نی» از 20 شاعر و نی‌نواز تجلیل می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی دفتر شعر و موسیقی رسانه ملی، علیرضا قزوه، مدیر این دفتر درباره مراسم تجلیل از 20 شاعر و نی‌نواز گفت: تلاش داریم برنامه‌های ماهانه‌ای تدارک ببینیم که به موسیقی نواحی و شعر می‌پردازد. در اولین برنامه که ماه گذشته برگزار شد از آلبوم استاد دولتمند خالف، خواننده پرآوازه و شهیر تاجیکستان رونمایی کردیم که این آلبوم تلفیقی از شعر و موسیقی است.

وی در ادامه راجع به زمان برگزاری این مراسم توضیح داد و گفت: قرار است سه‌شنبه ۱۱ مرداد ماه هم‌زمان با چهارم ماه محرم، دومین برنامه را ساعت 15 تا 17 در سالن کوثر سازمان صدا و سیما برگزار کنیم. نام این برنامه را «نای و نی» گذاشته‌ایم و در آن از 20 شاعر برجسته و نی‌نواز برجسته تثدیر خواهیم کرد.

قزوه درخصوص افرادی که در این مراسم از آنها تجلیل خواهد شد، عنوان کرد: سیدعلی موسوی گرمارودی، علی انسانی، قادر طهماسبی همچنین شاعرانی همچون نغمه شاهسوندی، سیداحمد شهریار از پاکستان، مرتضی امیری اسفندقه، عبدالجبار کاکایی، سعید بیابانکی و سعید حدادیان در این مراسم تقدیر می‌شوند.

وی همچنین افزود: از میان نی‌نوازان، امیر سیاوش‌پور، حسین قاسم‌زاده، امیر آزاد، مرتضی صناعی، حسن علی‌تبار، سعید فهیمی، منوچهر قیوم، جمشید قلی‌پور سیاوش اسدپور و حسین مشکان نیز تقدیر می‌شوند و نیز از حسن ناهید، نوازنده چیره‌دست  و استاد کیانی‌نژاد تجلیل خواهیم کرد.
 
مدیر دفتر شعر و موسیقی و سرود رسانه ملی درباره ادامه‌دار بودن این برنامه‌ها خاطرنشان کرد: در برنامه‌های بعد، سراغ استادان دوتارنواز خراسانی، شروه‌خوانی بوشهر، موسیقی سیستان و بلوچستان، تنبورنوازان کرمانشاه  و دف‌نوازان کردستان خواهیم رفت.

وی افزود: در کنار پرداختن به موسیقی پاپ، سنتی و موسیقی نواحی باید به شعر و موسیقی کشورهای همسایه و هم‌زبان همچون تاجیکستان، پاکستان و افغانستان نیز بپردازیم. زمانی که موسیقی نواحی با موسیقی پاپ تلفیق شود، رنگ و بوی تازه‌ای خواهد داشت؛ همیشه نباید موسیقی ما از غرب بهره بگیرد و به موسیقی غرب نگاه داشته باشیم؛ موسیقی مشرق زمین در مقایسه با  موسیقی غرب چیزی کم ندارد.

قزوه در پایان ضمن توضیح درباره برنامه‌های دفتر شعر و موسیقی و سرود رسانه ملی خاطرنشان کرد: برنامه‌های ما در راستای تلفیق شعر و موسیقی و نزدیک کردن شعر و موسیقی به یکدیگر است؛ هرچه این دو به هم نزدیک‌تر باشند موسیقی و شعر قوی‌تری به وجود می‌آید.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها