دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷
«آفتاب در مصاف» به چاپ دهم رسید

کتاب «آفتاب در مصاف» علل و ابعاد حادثه عاشورا برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب توسط انتشارات انقلاب اسلامی به چاپ دهم رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «آفتاب در مصاف»؛ علل و ابعاد حادثه عاشورا، برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب در آستانه ماه محرم توسط انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی) به چاپ دهم رسیده است. این‌کتاب برای نخستین بار سال ۱۳۹۲ منتشر شد.

این کتاب در ۶۷۸ صفحه شامل مجموعه تمام گفتارها و مطالب رهبر انقلاب اسلامی از سال ۱۳۵۷ تا ۱۳۹۰ درباره وجود مقدس امام حسین (ع) و تحلیل وقایع قبل و بعد از عاشورای سال ۶۱ هجری قمری است که به روش ترتیب تاریخی از قدیم به جدید تدوین شده است. بهره‌گیری از فهرست تفصیلی و موضوعی، نمایه‌ی لفظی، نمایه‌ی آیات، نمایه‌ی روایات، نمایه‌ی کلمات بزرگان و کتابنامه‌ی جامع از ویژگی‌های بارز و منحصر به فرد این مجموعه است.  این اثر در قالب کتاب مرجع به‌گونه‌ای سامان یافته که بتواند مبنای پژوهش محققان این حوزه قرار گیرد تا با مراجعه به آن بتوانند با توجه به دیدگاه‌های رهبری در این موضوع تحقیقات خود را گسترش دهند.

تعداد صفحات این کتاب در چاپ‌های قبلی ۱۰۴۰ صفحه بوده ولی در چاپ حاضر، در راستای سهولت دسترسی، ۳۶۲ صفحه که شامل اعلام و نمایه‌هاست، به صورت الکترونیکی در سایت انتشارات انقلاب اسلامی ارائه شده است.

در ابتدای کتاب و در سخنرانی‌ای که از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مربوط به تاریخ هشتم آبان سال ۵۷ یعنی بیش از سه ماه قبل از به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی ایراد شده آمده است می‌خوانیم:
«ما چند سال به حادثه‌ی عاشورا نگاه کردیم، گفتیم: یا لیتنی کنت معکم فافوز فوزا عظیما. چقدر ما از دور، حسین بن علی را تماشا کردیم؛ چقدر از دور دستی بر آتش گرفتیم؛ چقدر آرزو کردیم در خط اسلام می‌بودیم، همت می‌کردیم، کمک می‌کردیم و فداکاری می‌کردیم. آیا وقت آن نرسیده است که ما همه‌ی آن آرمان‌ها و آرزوها را در خود تجربه کنیم، ایمان خود را بیازماییم، موضع درست خود را در این طبقه‌بندی و گروه‌بندی پیدا کنیم؟»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها