یکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷
معاون جدید آموزش و پژوهش بنیاد سعدی معرفی شد

با انتصاب رضا مراد صحرایی در سمت سرپرستی دانشگاه فرهنگیان، طی مراسمی از فعالیت‌های هشت ساله وی تقدیر و امیر زندمقدم، به عنوان معاون جدید آموزش و پژوهش بنیاد سعدی معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی بنیادسعدی، در این مراسم غلامعلی حداد عادل، رییس بنیاد ضمن تسلیت گفتن به مناسبت ایام محرم، درباره انتخاب جانشین صحرایی گفت: وی به عنوان معاونت آموزش و پژوهش بنیاد سعدی، مدتی است که مسئولیت سرپرستی دانشگاه فرهنگیان را به عهده گرفته است. در این مدت به دنبال انتخاب جایگزین وی بودیم.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علامه طباطبایی بهترین نیروهای متخصص در این حوزه را در اختیار دارد، دانشگاه علامه طباطبایی است، افزود: بر این اساس معاون سابق آموزش و پژوهش را از بین استادان این دانشگاه انتخاب کردیم و زندمقدم، معاون جدید آموزش و پژوهش را از جمع استادان مجربی که تجربه علمی و عملی در حوزه زبان شناسی کاربردی و آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان دارند، برگزیدیم.

رییس بنیاد سعدی در تبیین کوشش‌های بنیاد، گفت: نزدیک به 40 کتاب درسی که برای آموزش زبان فارسی به خارجیان تالیف شده، در کارنامه خود ثبت کرده‌ایم که این دستاورد کمی نیست. این موضوع برای نظام جمهوری اسلامی ایران، افتخار است و این دستاورد مدیون ایمان، عشق و تلاش دکتر صحرایی است.

در ادامه سیدباقر سخایی، مشاور رییس بنیاد سعدی گفت: صحرایی فردی جدی، سریع، پرکار، مسئولیت‌پذیر و خوش‌فکر است و از ویژگی‌های بارز او، پرکاری و صریح بودن است.

وی افزود: در خارج از کشور حدود هشت میلیون نفر ایرانی داریم و حدود دو میلیون نفر از آنها واجد آموزش هستند و نیاز به آموزش زبان فارسی دارند که متاسفانه به این مهم دسترسی کاملی ندارند.

سخایی ابراز امیدواری کرد که دانشگاه فرهنگیان و وزارت آموزش و پرورش به این موضوع توجه کنند.

در ادامه، رضا مراد صحرایی ضمن تشکر از حداد عادل و کار جمعی در بنیاد گفت: بزرگ‌ترین دست‌آورد من در طی این هشت سال، جذب نیروی کارآمد برای بنیاد بوده است. در دنیا اصول بیرونی آموزش زبان به اصول آموزش درونی آن ارجح است، یعنی هر کتابی متناسب با نیاز و ضوابط یک کشور تغییر می‌کند. در آموزش و پروش مثلثی با سه راس داریم که راس بالایی محتواست. راس بعدی، زیرساخت است ولی زیرساخت اصلی، معلم و فضای آموزشی است و راس سوم، زبان‌آموز است.

وی همچنین عنوان کرد: اساسنامه بنیاد سعدی را باید به‌عنوان سند درنظر گرفت و بر مبنای آن عمل کرد.

در ادامه، شهروز فلاحت‌پیشه، معاون بین‌الملل بنیاد سعدی ضمن آرزوی موفقیت برای صحرایی گفت: در دوره‌ای که با صحرایی همکار بودیم تمام تلاش وی در پیشبرد کار آموزش زبان فارسی در خارج از کشور مصروف می‌شد. قطعاً در این مسیر مشکلات و موانع زیادی وجود دارد؛ اما با کمک دوستان و استادان، این راه هموارتر می‌شود.

زندمقدم، معاون جدید آموزش و پژوهش بنیاد سعدی، نیز عنوان کرد: نباید بدون پژوهش تصمیم بگیریم. ما می‌توانیم این مهم را سرلوحه کار خود قرار دهیم و هم آموزش، هم پژوهش را در یک مدل مفهومی تعریف کنیم و کارها را جلو ببریم. پژوهش، پشتوانه آموزش است و آموزش در خدمت توسعه، تولید دانش، کارآفرینی و ترویج زبان و هویت ملی است.

وی در پایان به تشریح سیاست‌های جدید معاونت آموزش و پژوهش بنیاد سعدی در دوره مدیریت خود پرداخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها