یکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۸
زاهدان؛ مقصد پایگاه‌ «نذر و اهدای کتاب» فرهنگسرای اندیشه

پایگاه نذر و اهدای کتاب مستقر در فرهنگسرای اندیشه، ۶۳۰ جلد کتاب از خیرین و شهروندان جمع‌آوری کرده است که به کتابخانه‌های مناطق محروم شهر زاهدان تقدیم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای اندیشه، پایگاه نذر و اهداء کتاب فرهنگسرای اندیشه فعالیت گسترده‌ای را با اهدای کتاب به کتابخانه‌های مناطق محروم در سراسر کشور دنبال می‌کند. 

این پایگاه از بدو ایجاد تا به امروز، بارها فراخوان جمع‌آوری کتاب از شهروندان را منتشر کرده و تاکنون در ۷ مرحله، کتاب‌های اهداشده ازسوی مردم، خیرین، ناشران و نهادها را به کتابخانه‌های کمتر برخوردار در سراسر کشور اهدا کرده که در مجموع در حدود ۴ هزار جلد کتاب است. 

جدیدترین فراخوان جمع‌آوری و اهدای کتاب از سوی فرهنگسرای اندیشه در هفته‌های گذشته منتشر شد که طی آن ۶۳۰ جلد کتاب اهدایی از سوی شهروندان جمع‌آوری شد. این کتاب‌ها با همکاری کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر زاهدان و طی روزهای آتی به کتابخانه‌های مناطق محروم این شهر ارسال می‌شود. 

براساس این گزارش، از جمله کتابخانه‌های محروم مناطق هدف که تاکنون از این کتاب‌های اهدایی دریافت کرده‌اند می‌توان به کتابخانه‌های شهرستان‌های محروم در استان‌های کردستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و ... اشاره کرد.

همزمان با ارسال کتاب‌های جدید به مناطق محروم زاهدان، فراخوان جدید پایگاه نذر و اهداء کتاب منتشر شده و از شهروندان درخواست می‌شود تا در این طرح خداپسندانه شرکت کنند. 

در بخشی از این فراخوان آمده است: طرح «نذر کتاب» حرکتی مردمی، شبیه بسیاری از نذوراتی است که مردم در مناسبت‌های مختلف با نیت خیرخواهانه برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی انجام می‌دهند، اما در این طرح به جای اهداء غذای جسم به مستمندان با اهدای کتاب که همانا غذای روح است افراد را بی‌نیاز می‌کنیم.

خیرین عزیز می‌بایست کتاب‌های اهدایی خود را به فرهنگسرای اندیشه واقع در خیابان دکتر شریعتی، نرسیده به پل سید خندان، بوستان شهید منفردنیاکی ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۷۳۹۷۷۰ تماس بگیرند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها