یکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
مجموعه‌ داستان جدید «بفرمائید روضه» منتشر شد

کتاب مجموعه داستان «بفرمائید روضه» با محوریت فرهنگ عزاداری و نذری دادن همزمان با ایام محرم، از انتشارات حدیث قلم منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در عصری که هجمه‌های دشمن از هر مسیری باورهای فرهنگی و مذهبی جامعه‌مان را نشانه گرفته است، زنده نگهداشتن نهضتی که اسلام را زنده نگه داشت رسالتی بر دوش هنرمدان داستان نویس شد تا به زبان هنر در جهادی فرهنگی مخاطبان را به روضه‌ای توام با شور و شعور در «بفرمایید روضه» دعوت کنند.

سوگواره ادبی «بفرمائید روضه» با شناخت نیاز جامعه در درک درست فرهنگ عزاداری و فرهنگ نذری دادن، شکل گرفت. درک درست واقعه عاشورا و شناخت فرهنگ شهدا که از خود گذشتن تا مرز بی‌نهایت است، دغدغه برگزارکنندگان این سوگواره ادبی بوده است.

در مقدمه این کتاب می‌خوانیم: «رسالت حضرت زینب (س) آگاه‌سازی جامعه تعریف شده است و زبان هنر بهترین ابزار انتقال معنا و مفهوم به نسل مخاطب خود است. وظیفه هنر داستان‌نویسی به عنوان مادر تمام هنرهای نمایشی، فرهنگ‌سازی و انتقال انرژی به مخاطب جهت ارتقا به کمال انسانی است و چه فرهنگی بهتر از ترویج فرهنگ شهدا که در قاموس شهادت حضرت حسین ابن علی (ع) جلوه‌ای خاص یافته است.»

انتشارات حدیث قلم همزمان با ایام محرم، مجموعه داستان «بفرمائید روضه» را با محوریت فرهنگ عزاداری و نذری دادن منتشر کرد.


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها