شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶
«نماد امید و مقاومت»؛‌ روایت‌های رهبری از سردار سلیمانی منتشر شد

کتاب «نماد امید و مقاومت» اثر جدیدی از انتشارات قدر ولایت است که در آن روایت‌هایی از رهبر انقلاب پیرامون شخصیت سردار سلیمانی گردآوری شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گروه تحقیق مؤسسه فرهنگی هنری قدر ولایت روایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای در خصوص سپهبد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی را در کتابی تحت عنوان «نماد امید و مقاومت» تدوین و منتشر کرده است.
 
معرفی شخصیت سردار سلیمانی از زبان رهبری
در این کتاب ابتدا شخصیت و خصوصیات بارز آن شهید از نگاه امام خامنه‌ای همچون شجاعت و مقاومت، تدبیر و درایت، اخلاص و صدق، انقلابیگری، امید  و اعتماد به نفس، رعایت حدود شرعی، دشمن شناسی، هوش و ذکاوت، روحیة فداکاری، تلاش خستگی‌ناپذیر، مطرح شده است.
 
سپس توصیفات رهبری از شهید سلیمانی مانند: تبلور ارزش‌های فرهنگی ایرانی، قهرمان ملی، مظهر اقتدار، ملی ترین، امتی ترین ارائه شده است. مجموعه این توصیفات در واقع بیان «مکتب شهید سلیمانی» است که یک مدرسه برای الگوگیری و اقتدای جوانان ایران و جهان به راه آن شهید عزیز است.
 
زیرنویس‌های کتاب، توضیحات لازم برای برخی نکات مطرح شده در بیانات رهبری را بیان نموده است. همچنین با ارائه پیوست‌هایی از مطالب مهم و مطرح شده در رسانه‌های جهانی و داخلی، و وصیت‌نامه کامل آن شهید، به تکمیل مباحث کتاب پرداخته شده است. تصاویر چهار رنگ پایانی کتاب گویای نقش و جایگاه و بزرگی آن شهید است.  

 
برشی از کتاب «نماد امید و مقاومت»
رهبر معظم انقلاب اسلامی به زیبایی و درستی، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را یک «مکتب» دانستند که آن را در  مکتب خانه امام خمینی فراگرفته است. قطعا خود معظّم له نیز بخش اعظم عناصر این « مکتب»  را در وجود شهید سلیمانی بارور ساخته اند.
 
در ترسیم این «مکتب»  و شاخص های آن نیز رهبری انقلاب حق مطلب را در مورد شاگرد شاخص امام خمینی، ادا نموده‌اند. شاخص‌هایی چون اخلاص، شجاعت، تقید به ضوابط شرعی، مقاومت و ایستادگی، امید، مردمی بودن، مقید به اصول انقلاب و ... از جمله عناصر«مکتب» شهید سلیمانی است. البته آنچه در خصوص این «سرباز ولایت» نگاشته و بیان شده است، همه ثروت معنوی و داشته‌های جهاد مخلصانه ده‌ها ساله او نیست و قطعاً در آینده از تلاش‌های او در صحنه جهاد بین المللی علیه استکبار جهانی و دست نشانده‌های او چون داعش و نیز عشق و کوشش او در تقویت جبهه مقاومت اسلامی در منطقه و رفع خطر از نظام جمهوری اسلامی و کمکهای بی‌منت او به مردم و حل مشکلات آنها و بالاتر از این، عشق و بندگی و تضرّع او به درگاه حق تعالی و شوق دیدار وجه الله، بسیار گفته خواهد شد و اسناد مهمی انتشار خواهد یافت، اما آنچه گفته شده است مخصوصاً توضیحات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، شهید حاج قاسم سلیمانی را شخصیتی بسیار بلند مرتبه و صاحب فضیلت‌های ارزشمند و انسانی مخلص و وفادار به عهد و پیمان خود با خدا و رهبری و مردم نشان می‌دهد که علاوه بر وجهه ملی و دلبسته به فرهنگ ایرانی اسلامی، وجهه بین‌المللی او نیز ترسیم می‌شود.
 
ما در مجموعه «زمانه ات را بشناس» حوادث تاریخی و رخدادهای مربوط به ایران، منطقه و جهان که در بیانات و تحلیل‌های ارائه شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح شده را بازتاب داده و اطلاعات لازم در خصوص این بیانات و تحلیل‌ها را در پاورقی و پیوست‌ها ارائه می‌کنیم تا مجموعه‌ای بصیرت افزا و موجب شناخت زمانه فراهم آید و به تصریح روایت  معصوم )ع( این بصیرت و شناخت مانع از افتادن در فتنه‌ها و گم کردن راه بشود.

با توجه به جایگاه شهید حاج قاسم سلیمانی و فراوانی و اهمیت مجموعه‌ای از حوادث و رخدادهای منطقه‌ای که او در آنها حضور داشته است، مناسب دیدیم که این شماره از مجموعه «زمانه‌ات را بشناس» را به این شهید بزرگوار و اتفاقات پیرامون او و مجاهدت‌هایش در رفع فتنه اکبر یعنی داعش وابسته به آمریکا و حضور منافقانۀ آمریکا در منطقه اختصاص دهیم و ضمن آن شاخص‌های رفتاری و ایمانی او را نیز مطرح نمائیم.
 
امیدواریم این کتاب، قدمی باشد در شناخت بیشتر شهید سلیمانی و داغ بزرگی که شهادت او بر دل ملت و مبارزان و محرومان منطقه و جهان گذاشت و تکثیر آن شهید با این شناخت و داغ، سرعت گیرد و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل خصوصاً رژیم غاصب اسرائیل از ضربات «قاسم سلیمانی»ها به فروپاشی هر چه نزدیکتر شوند و راه برای ظهور منجی بشریت و رفع محرومیت‌ها و بی‌عدالتی‌ها، فراهم گردد. انشاءالله
 
این کتاب در قطع رقعی در 146 صفحه با قیمت 32 هزار تومان توسط مؤسسه فرهنگی هنری قدرولایت منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها