شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲
پویش مطالعاتی #از_حسین_بخوانیم برگزار می‌شود

مدیرعامل به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) از برگزاری پویش مطالعاتی «#از_حسین_بخوانیم» همزمان با ماه محرم و صفر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در خراسان‌رضوی و به نقل از روابط عمومی به‌نشر، حسین سعیدی گفت: با هدف معرفی و ارائه کتاب‌های خوب، فاخر و متقن درباره امام حسین‌(ع)  و واقعه عاشورا، انتشارات به‌نشر طرحی متفاوت در ایام محرم و صفر برگزار می‎کند. در این طرح هشت کتاب برای گروه‎های سنی مختلف از بین آثار پرتعدادی که به‌نشر در این موضوع دارد، توسط کارشناسان انتخاب و معرفی شده است. مطالعه هر یک از این آثار به کودکان، نوجوانان و بزرگسالان کمک می‎کند تا نسبت به شخصیت سید و سالار شهیدان و سایر شخصیت‎های حاضر در عاشورا و نیز نسبت به اصل این قیام و تبیین آن، شناخت و معرفت خوبی پیدا کنند.

سعیدی بیان کرد: این طرح در قالب سیزدهمین پویش مطالعاتی به‌نشر و با شعار «#از_حسین_بخوانیم» به‎طور گسترده و با همکاری ارگان های فرهنگی و مذهبی در سطح کشور برگزار می‎شود.

وی ادامه داد: «یک دختر بی‎گوشواره» و «بچه‌های عاشورا» ویژه کودکان، «داعشی و عاشقی» و «گوشه ششم عاشقی» ویژه نوجوانان، «عقیله» ، «مسلم‎بن‎عقیل شهید جاوید»، «قصه‌های روضه»، و «شهادتنامه امام حسین و شهیدان کربلا» ویژه بزرگسالان، هشت عنوان منبع پویش مطالعاتی «از حسین(ع) بخوانیم...» هستند.

مدیرعامل به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) خاطرنشان کرد: با هدف ارج گذاری به افرادی که در این پویش مشارکت می‎کنند، 1 جایزه نقدی 5 میلیون تومانی و 5 جایزه نقدی 1 میلیون تومانی برای این پویش در نظر گرفته شده است. علاقمندان و مخاطبان تنها با تهیه یکی از این 8 عنوان و ارسال کد انحصاری داخل کتاب به سامانه پیامکی 30003209 در پویش شرکت کرده و در قرعه‌کشی حضور خواهند داشت.
 
سعیدی ادامه داد:  منابع این پویش علاوه بر کتابفروشی‎های آستان قدس رضوی، در سایر کتابفروشی‎های معتبر سراسر کشور عرضه خواهد شد، همچنین تهیه این منابع و نیز مطالعه بروشور معرفی این هشت کتاب از درگاه اینترنتی Behnashr.com   و سایر راه های ارتباطی به نشر نیز امکان‌پذیر است.

مدیرعامل به‌نشر همچنین یادآور شد: برگزاری نشست‌های نقد و بررسی، خوانش، تبلیغات محیطی، ترویج و معرفی آثار در فضای مجازی از دیگر بخش‎های پویش مطالعاتی «#از_حسین_بخوانیم» خواهد بود و بخش ویژه فضای مجازی با هدف ترویج و معرفی هر چه بهتر این کتاب‎ها با هشتک #از_حسین_بخوانیم به ایجاد موج فرهنگی در فضای مجازی می پردازد.

سعیدی در خصوص دو پویش گذشته انتشارات به‌نشر نیز گفت: قرعه‌کشی پویش «آبی‌ها» برگزار و برگزیدگان مشخص و پرداخت جوایز آنان در اولین فرصت انجام می‎شود و قرعه‌کشی پویش مطالعاتی «سیره پیامبر(ص) به روایت امام رضا(ع)» نیز بزودی برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها