دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷
آیا لمینت دندان در یک جلسه امکان پذیر است؟

دت زمان لازم برای لمینت دندان چقدر است؟ آیا نصب لمینت دندان در یک جلسه امکان پذیر است؟ از آنجایی که لمینت یکی از پرطرفدارترین روش های زیباسازی دندان است، مدت زمان انجام آن برای متقاضیان بسیار مهم می باشد، در ادامه به این مقوله می‌پردازیم.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ مدت زمان لازم برای لمینت دندان چقدر است؟ آیا نصب لمینت دندان در یک جلسه امکان پذیر است؟ از آنجایی که لمینت یکی از پرطرفدارترین روش های زیباسازی دندان است، مدت زمان انجام آن برای متقاضیان بسیار مهم می باشد. در واقع این افراد تمایل دارند هرچه سریع تر دندان ها و لبخندی زیبا و درخشنده داشته باشند. به همین دلیل این سوال به ذهنشان خطور می کند که آیا انجام لمینت دندان در یک جلسه امکان پذیر است یا خیر؟
 
در این راستا باید بگوییم که لمینت ها انواع مختلفی دارند و طبیعتا نحوه و مدت زمان نصب هر کدام از آن ها متفاوت است. بنابراین شما در ابتدا باید بدانید قصد انتخاب کدام نوع لمینت را دارید. به عنوان مثال، مدت زمان نصب و اجرای لمینت ایی ماکس و زیرکونیا، دو جلسه یا 20 روز است. اما نصب و اجرای لمینت سرامیکی کاد کام و ای پی اس ونیر در یک جلسه امکان پذیر می باشد.
عامل دیگری که تعیین کننده تعداد جلسات لمینت دندان است مراحل این پروسه زیباسازی می باشد. بنابراین با آگاهی از این مراحل در می یابید که آیا نصب لمینت دندان در یک جلسه امکان پذیر است یا خیر؟
حال اگر تمایل دارید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید و پاسخ این سوال را دریابید می توانید با ما در ادامه مطلب همراه باشید و همچنین می توانید به مقاله لمینت دندان ما نیز سر بزنید.



قیمت لمینت دندان
لمینت دندان یک درمان طولانی مدت است یا کوتاه مدت؟
در حال حاضر، لمینت دندان یکی از بهترین و طبیعی ترین روش های برطرف کردن نقص و مشکلات دندان می باشد. این روش زیباسازی دندان نه تنها یک روش درمانی طولانی مدت است بلکه در مدت زمان کمی نتایج خود را به بیمار نشان می دهد. نکته قابل توجه دیگر، در مورد این روش زیبایی این است که هرچه مواد اولیه آن، با کیفیت تر و مرغوب تر، مهارت متخصص دندانپزشک، بیشتر و مراقبت های لمینت به درستی انجام گیرد بر طول عمر آن می افزاید و حتی عمر لمینت را به 15 الی 20 سال می رساند.
اما علاوه بر این سوال، یک سوال دیگر، ذهن متقاضیان لمینت دندان را به خود درگیر کرده است. در واقع این افراد دوست دارند هرچه سریع تر دندان های زیبا داشته باشند. به همین دلیل اولین سوالی که از پزشک متخصص می پرسند این است که آیا نصب لمینت دندان در یک جلسه امکان پذیر است؟
 
در این راستا باید بگوییم تعداد جلسات نصب لمینت دندان به فاکتورهای زیادی بستگی دارد که در ادامه به چند مورد آن اشاره می کنیم. اگر خواهان انجام درمان زیبایی طرح لبخند در یک جلسه هستید، میتوانید از درمان کامپوزیت استفاده کنید.  برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این درمان می توانید به لینک زیر مراجعه فرمایید.

قیمت کامپوزیت دندان
نصب لمینت دندان به چند جلسه نیاز دارد؟
همان طور که اشاره نمودیم تعیین تعداد جلسات نصب لمینیت به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله آن ها می توان به تعداد دندان ها، نوع لمینت و مراحل نصب لمینت اشاره کرد. در واقع هرچه تعداد دندان هایی که نیاز به لمینت دارند بیشتر باشد مدت زمان نصب این پروسه ترمیمی نیز بیشتر می شود. همچنین نوع لمینت از دیگر عواملی است که تعداد جلسات را تعیین می کند. بر این اساس باید بگوییم لمینت های سرامیکی دارای تعداد جلسات بیشتر و دوره درمانی طولانی تری هستند.
معمولا زمان این پروسه، 2 هفته می باشد. پزشک ابتدا دندان های شما را بررسی می کند. فرض می کنیم که تمام دندان های شما سالم هستند. با این فرض، پزشک، کمی دندان های شما را تراش داده و سپس، مرحله قالبگیری را انجام می دهد. در این مرحله، برای اینکه دندان های شما آسیب نبینند از یک کاور موقت استفاده می شود. در مرحله بعدی، قالب تهیه شده برای ساخته شدن به لابراتوار فرستاده می شود و بعد از اتمام ساخت، به دندانپزشکی ارسال می شود. بعد از پاکسازی و چک کردن دندان ها این لمینت های سرامیکی بر روی دندان ها نصب می شوند.
اما نوع دیگری از لمینت ها وجود دارند به نام لمینت های ونیر یا کامپوزیتی که از تعداد جلسات کمتری برخوردار هستند. نصب این نوع لمینت ها فقط در یک جلسه انجام می گیرند. بنابراین پاسخ این سوال که نصب لمینت دندان در یک جلسه امکان پذیر است یا خیر، بله است.
 


نصب لمینت ونیر یا کامپوزیتی چند جلسه است؟  
لمینت ونیر از آن دسته لمینت هایی است که در سریع ترین زمان ممکن نصب می شوند. این لمینت ها در کمتر از یک روز و طی چند ساعت بر روی دندان های شما قرار می گیرند. البته قبل از نصب آن ها ابتدا دندان ها بررسی شده و دندان های پوسیده باید عصب کشی شوند. یکی از مهم ترین دلایلی که پروسه نصب این نوع لمینت را کوتاه کرده، آماده بودن لمینت های کامپوزیتی است.
بنابراین ابتدا دندانپزشک، دندان ها را ترمیم نموده و برای اینکه ظاهر دندان ها طبیعی تر جلوه کند کمی از تاج و مینای آن ها را تراش می دهد. نکته قابل توجه دیگر در مورد این نوع لمینت ها تنوع رنگی آن ها است. از این رو پزشک با توجه به رنگ پوست و سایر دندان های متقاضی، طبیعی ترین و مناسب ترین رنگ را برای دندان های او انتخاب می کند.
مطمئنا با این تفاسیر متوجه شدید که نصب کدام نوع لمینت دندان در یک جلسه امکان پذیر است. حال اگر می خواهید در سریع ترین زمان ممکن، دندان های خود را زیبا کنید می توانید لمینت های کامپوزیتی را انتخاب نمایید.
البته باید متذکر شویم اگر قصد دارید تمام دندان های یک فک را لمینت کنید لمینت های سرامیکی بهترین گزینه می باشند.

تعداد جلسات برای انواع سرامیکی چقدر است؟
اگر لمینت های سرامیکی را برای دندان خود انتخاب نموده اید و می خواهید بدانید که نصب این نوع لمینت دندان در یک جلسه امکان پذیر است باید بگوییم خیر. این نوع لمینت طی 3 جلسه انجام می گیرد. در یک جلسه، سلامت دندان ها بررسی و مشاوره های لازم به متقاضی ارائه می شود. در این جلسه است که بهترین روش درمانی برای بیمار در نظر گرفته می شود. جلسه بعدی مختص تراش دندان ها و قالبگیری است.
همان طور که اشاره نمودیم برای جلوگیری از آسیب دیدگی دندان ها یک کاور موقت بر روی آن ها قرار داده می شود. بیمار باید به مدت 2 هفته این روکش های موقت را روی دندان تحمل کند تا قالب های دندان او در لابراتوار، آماده شوند. در جلسه سوم، دندانپزشک، لمینت های آماده را روی دندان بیمار نصب می کند. البته امکان دارد این لمینت ها نواقصی مثل بلند بودن داشته باشند که این نواقص، در جلسه چهارم رفع می شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها