دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰
هر آنچه لازم است درباره سفر به مشهد بدانید

سفر به مشهد برای کسانی که قصد زیارت و سیاحت دارند، سفری جذاب و پرخاطره است. به خصوص اگر اطلاعات کافی از جاذبه‌های گردشگری مشهد و نحوه سفر به مشهد داشته باشید. در این مطلب هرآنچه برای سفر به مشهد باید بدانید، توضیح خواهیم داد.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ سفر به مشهد برای کسانی که قصد زیارت و سیاحت دارند، سفری جذاب و پرخاطره است. به خصوص اگر اطلاعات کافی از جاذبه‌های گردشگری مشهد و نحوه سفر به مشهد داشته باشید. در این مطلب هرآنچه برای سفر به مشهد باید بدانید، توضیح خواهیم داد.

بهترین زمان سفر به مشهد
اگر می‌خواهید در بهترین زمان ممکن در مشهد باشید، زمانی که مشهد آب و هوای مطلوبی دارد و گشت و گذار در آن دلچسب است، اواخر بهار و اوایل پاییز را برای خرید بلیط هواپیما مشهد انتخاب کنید.

مشهد، آب و هوای سرد و خشکی دارد. زمستان‌های مشهد بسیار سرد و تابستان‌های آن، بسیار گرم است. اگر زمان خلوتی را برای سفر به مشهد انتخاب می‌کنید، بهتر است در مناسبت‌های مذهبی و ملی و تعطیلات به این شهر سفر نکنید. پاییز به دلیل باز شدن مدارس و خلوتتر شدن مشهد، به علاوه آب و هوای معتدل این شهر، زمان مناسبتری برای سفر به مشهد است.

روش‌های مختلف برای سفر به مشهد
راه‌های سفر به مشهد، متعدد است. قطار، اتوبوس، اتومبیل و هواپیما، روش‌های مختلفی است که شما را به مشهد می‌رساند. اتوبوس، اقتصادی‌ترین روش سفر به مشهد است. قطار اما گرچه کندتر از اتوبوس است، اما انواع مختلفی چون اتوبوسی، لوکس، سریع‌السیر و کوپه‌ای دارد و تجربه متفاوتی از سفر به مشهد به خصوص برای کودکان خواهد ساخت.

شاید سفر به مشهد با اتومبیل شخصی آزادی‌های بیشتری داشته باشد، اما ممکن است رانندگی طولانی مدت برای همه خوشایند نباشد. در عین حال، پروازهایی که همه روزه به مقصد مشهد از شهرهای مختلف کشورمان انجام می‌شود، یک راه خوب سفر برای کسانی است که می‌خواهند زمان کمتری را در راه سپری کنند.

اقامت آسان در مشهد
در مشهد انواع مختلفی از اقامتگاه را می‌توانید پیدا کنید. البته به دلیل استقبال زائران امام رضا (ع)، بیشتر هتل‌ها و اقامتگاه‌ها، در نزدیکی حرم رضوی قرار گرفته‌اند. هتل‌های لوکس و پنج ستاره که فاصله کمی تا حرم دارند، هزینه بیشتری دارند، اما هتل آپارتمان‌ها و اقامتگاه‌های معمولی با امکانات کمتر، گزینه‌های ارزان برای اقامت در مشهد هستند.

با هر بودجه‌ای می‌توانید در هتل های مشهد اقامت داشته باشید. از هتل‌های لوکس مانند هتل درویشی و هتل مدینه‌الرضا تا هتل‌های ارزانتری مانند هتل آپارتمان قصر خورشید و هتل مرمر.
 


جاذبه‌های مشهد
شاید بسیاری افراد، مشهد را تنها با حرم امام رضا بشناسند و با جاهای دیدنی مشهد آشنایی نداشته باشند. چالیدره، حمام مهدی قلی بیک، کلات نادری، طرقبه، آرامگاه فردوسی، پارک آبی مشهد، آبشار گرینه، کوهسنگی و بزرگترین آبشار مصنوعی ایران، از جاهای گردشگری است که در سفر به مشهد می‌توانید تجربه کنید.

غذاهای محلی مشهد
در سفر به مشهد، حتما به رستوران‌های محلی شهر سری بزنید و غذاهای محلی را تجربه کنید. از غذاهای مشهدی می‌توان آش ماست، پلوی مخلوط، شله مشهدی و شیشلیک را نام برد.
اگر می‌خواهید رستوران‌گردی در مشهد داشته باشید، رستوران پسران کریم، رستوران معین درباری را در لیست خود قرار دهید.

خرید در مشهد
یکی از جاذبه‌های مشهد برای بسیاری از افراد، مراکز خرید و پاساژهای مشهد است که جذابیت‌های زیادی برای عاشقان خرید دارد. مراکز خرید پروما، آرمان، کاسپین، الماس شرق و برج التون، تعدادی از مراکز خرید معروف و محبوب مشهد هستند. اگر هم قصد خرید از بازار دارید، بازار بزرگ مشهد، بازار رضا، بازار امین و بازار مولوی، از بازارهای معروف مشهد هستند.



سوغات مشهد
بخش مهمی از تجربه سفر به مشهد، خرید سوغاتی است. زعفران، مهمترین و معروف‌ترین سوغاتی مشهد است. اما در لیست سوغاتی‌های خود، زرشک، نبات، دست سازه‌های روی سنگ و زیورآلات را هم قرار دهید.
 
وسایل حمل و نقل در مشهد
زیرساخت‌های وسایل حمل و نقل عمومی در مشهد، به گونه‌ای است که جابجایی در شهر را برای همه مسافران تسهیل کرده است. متر و اتوبوس، تاکسی‌های بی‌سیم و اینترنتی، همگی به کمک شما می‌آیند تا با کمترین هزینه، به نقاط مختلف شهر بروید.

سفر ارزان به مشهد را تجربه کنید
اگر عزم سفر به مشهد کرده‌اید، نگران هزینه‌ها نباشید. چمدان را ببندید و رزرو هتل و بلیط هواپیما خود را در فلای تودی با ارزانترین قیمت تهیه کنید.

فلای تودی با سالها تجربه در فروش بلیط‌های داخلی و خارجی و رزرو هتل‌های داخلی و خارجی، قیمت‌های رقابتی برای بلیط مشهد و رزرو هتل مشهد ارائه می‌دهد.

برای خرید بلیط مشهد، کافی است وارد وبسایت فلای تودی شوید، تاریخ رفت و برگشت خود را ثبت کنید تا بلیط رفت و برگشت مشهد برای تاریخ موردنظرتان نمایش داده شود. قیمت بلیط هواپیما در فلای تودی ارزانتر از هر جای دیگری است. بلیط‌های مشهد، به ترتیب از ارزان‌ترین برای شما به نمایش درمی‌آید و می‌توانید با بهترین قیمت، بلیط مشهد را تهیه کنید.

در فلای تودی این امکان را دارید که با ثبت آدرس ایمیل خود در قسمت اطلاع از آخرین قیمت‌ها، تغییرات قیمت بلیط‌ها را به صورت ایمیل دریافت کنید. بدین صورت هر زمان قیمت بلیط ها کاهش یافت، خرید انجام دهید.

علاوه بر این، با استفاده از تقویم قیمتی، می‌توانید قیمت بلیط‌ها را در حوالی تاریخ موردنظرتان، ببینید و مقایسه کنید.
رزرو هتل مشهد در فلای تودی هم به صرفه‌تر از هر جای دیگری خواهد بود. زمان سفر و مدت اقامت خود را در قسمت رزرو هتل داخلی ثبت کنید تا هتل‌های مشهد، همراه با اطلاعات هر هتل از جمله قیمت‌ها، برایتان به نمایش دربیاید. چه برای رزرو هتل و چه خرید بلیط، می‌توانید خرید خود را به صورت اینترنتی و با استفاده از کارت‌های عضو شتاب انجام دهید. بنابراین، دیگر نیازی به مراجعه حضوری نخواهید داشت.
پشتیبانی 24 ساعته فلای تودی حتی در روزهای تعطیل، آماده پاسخگویی به سوالات و مشکلات مسافران است و خیال شما را بابت خریدی مطمئن، راحت می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها