شنبه ۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
چاپ سوم مکارم‌الاخلاق ترجمه‌ سیدمهدی شجاعی روانه بازار شد

انتشارات کتاب نیستان به تازگی چاپ سوم دعای مکارم‌الاخلاق ترجمه‌ سید مهدی شجاعی را روانه بازار کرده که در آن شجاعی با بیانی شاعرانه دست به ترجمه متن این دعا زده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، هرچند که سید مهدی شجاعی پیش از این نیز در قالب کتاب‌های دیگری این دست ترجمه‌ها را به مخاطب خود ارایه کرده بود، اما ویژگی اصلی کار وی در هر یک از این آثار، انتخاب واژگان و حاکم کردن روحیه‌ای بر متن ترجمه است که متناسب با فضا و ساختار آن اثر به حساب می‌آید.

وی در این ترجمه مخاطبش را با واژگان و اصطلاحاتی به دنیای نیایش امام سجاد (ع) وارد می‌کند که متناسب با شان این دعاست؛ واژگانی که در کنار تضرع و بیان حقارت انسان در پیشگاه ازلی، از خداوند به ساده‌ترین شکل ممکن و برای کاربردی‌ترین خواسته‌ها و نیازهای انسانی طلب کمک و یاری می‌شود.

استفاده از عبارت و جملات ساده و در عین حال احساس‌برانگیز یکی از ویژگی‌های اصلی این ترجمه است که در کنار ویرایش و کتاب‌سازی درخور توجه، به تاثیرگذاری آن بیش از پیش افزوده است.

تلفیق متن عربی دعا به همراه ترجمه متفاوت شجاعی از متن دعا در کنار روانی متن و سلیس بودن در روایت از مهم‌ترین ویژگی‌های این ترجمه شجاعی به شمار می‌رود.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها