شنبه ۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱
بررسی نشریات کودک و نوجوان در کتابخانه مجلس

نخستین نشست مجازی معرفی منابع کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، به بررسی نشریات کودک و نوجوان موجود در بخش نشریات کتابخانه مجلس می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کتابخانه مجلس، میهمان این نشست مجازی، سیدعلی کاشفی خوانساری، ‌نویسنده و پژوهشگر مطبوعات کودک و میزبان، سیدعلیرضا طیرانی، مدیر امور کتابخانه‌ای کتابخانه مجلس است.

این نشست مجازی، یکشنبه دوم مردادماه ساعت 17 در صفحه اینستاگرام کتابخانه مجلس به آدرس https://instagram.com/ical.ir برگزار خواهد شد و در آن نشریات کودک و نوجوان موجود در بخش نشریات کتابخانه مجلس، بررسی خواهد شد. لازم به ذکر است کتابخانه مجلس، آرشیو نشریات قدیمی‌ای در این حوزه از دوران قاجار و پهلوی اول و دوم موجود دارد که در نوع خود، کم‌نظیر است.

سید‌علی کاشفی خوانساری، میهمان این نشست، نویسنده، شاعر و روزنامه‌نگار است. کاشفی تاکنون ۸۳ عنوان کتاب منتشر کرده است که عمدتاً در حوزه مسائل نظری ادبیات کودک و نوجوان، تاریخ ادبیات و مطبوعات کودکان ایران و ادبیات دینی بوده و شانزده جایزه و تقدیر برای وی به همراه داشته است.

 او سابقه سردبیری فصلنامه نقد کتاب کودک و نوجوان و سروش نوجوان را در کارنامه‌اش دارد؛ ازجمله آثار برجسته او می‌توان به «روزنامه‌جات عهد بوق»، «دعواهای ادبی»، «لالایی‌های لالیلایی» و «سروده‌های پس از مرگ» اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها