پنجشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
کتاب «مذهب‌ها و طریقت‌ها در ترکیه» نقد و بررسی می‌شود

نشست نقد و بررسی کتاب «مذهب‌ها و طریقت‌ها در ترکیه» سه‌شنبه (21 تیرماه) در مرکز فرهنگی شهرکتاب برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به تازگی کتاب «مذهب‌ها و طریقت‌ها در ترکیه» نوشته عبدالباقی گولپینارلی با ترجمه داود وفایی به همت نشر مولی منتشر شده است.

نویسنده در کتاب حاضر به بررسی مذاهب و طریقت‌ها در ترکیه می‌پردازد. نحوه پیدایش و تداوم حیات مذاهب و طریقت‌های اسلامی در این کتاب تقریبا به تفصیل بیان می‌شود. با توجه به درهم تنیدگی تاریخ فرهنگی ایران و ترکیه و مخصوصا با توجه به مشترکات فراوان این دو کشور در مقطع پس از قبول اسلام، به راحتی می‌توان مشاهده کرد که مطالب کتاب، مستقیم یا غیرمستقیم، مربوط به گذشته کشور ما نیز می‌شود.

در این کتاب می‌توانید با مذاهب اسلامی، نحوه گسترش آنها در ترکیه و نقشی که در حیات اجتماعی و اقتصادی مردم این دیار داشته‌اند آشنا شوید و مسایل مربوط به طریقت‌ها و جوانب انسانی یا متعصبانه آنها را گام‌به‌گام مطالعه کنید.

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه (۲۱تیرماه) ساعت ۱۵ به نقد و بررسی کتاب «مذهب‌ها و طریقت‌ها در ترکیه» اختصاص دارد که با حضور نجدت توسون، استاد الهیات دانشگاه مرمره استانبول، حجت‌الله جودکی، وابسته فرهنگی پیشین جمهوری اسلامی ایران در استانبول، محمدحسین اردوش، استاد تاریخ و پژوهشگر و داود وفایی (مترجم کتاب) برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang، کانال تلگرام bookcitycc و صفحه‌ی این مرکز در سایت آپارات پیگیری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها