چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۲
رونمایی از 16 کتاب کودک و نوجوان در روز قلم

مراسم رونمایی از 16 کتاب کودک و نوجوان که بهار 1401 و زمستان 1400 منتشر شده‌اند، همزمان با روز قلم از سوی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، محمود برآبادی، نایب رییس این انجمن در ابتدای این نشست که با حضور جمعی از اعضای انجمن مذکور برگزار شد، با اظهار خرسندی از برگزاری مراسم رونمایی و معرفی 16 جلد کتاب جدید در حوزۀ کودک و نوجوان از سراسر کشور توسط انجمن نویسندگان کودک و نوجوان در روز قلم، از تداوم و استمرار چنین فعالیت‌هایی در راستای آشنایی بیشتر عموم مردم با آثار این حوزه و ترویج کتابخوانی در گروه سنی کودک و نوجوان خبر داد. 

 این گزارش حاکی است در این مراسم که با اجرای زهره مسکنی نویسنده و عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان انجام شد، مجموعه شعر «ديدار در فصل آلبالو» سروده راضیه احمدی، شهرزاد شهرجردی، الهام فرجی، سمانه شجلعی و سمیه آورند و همچنین کتاب شعر«سوگل چه مهربونه، مرتب و نمونه» سروده ثریا کریمی به حضار معرفی شد.

در بخش ترجمه، « دروازه‌ ميراكل» و «مدرسه فوتبال (دوره 3)» از شهلا انتظاریان و «قلب کوچک دیوانه من» از شیرین صفایی مولوی رونمایی شد.

«توسعه و ترویج ادبیات کودک» و «خواندنی‌های نوباوگان ایران» آثاری پژوهشی از سیدعلی کاشفی خوانساری، «پایان فصل سرد» گردآوری حوریه حافظیان و «لطایف‌الطوایف» از زهرا سیادت موسوی دیگر آثاری بود که در مراسم رونمایی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان به شرکت‌کنندگان معرفی شد. 

«گریه نکن آقای گاو و نه قصه دیگر» اثر لاله جعفری و دو اثر از معصومه یزدانی با عناوین «فینچول همان مورچه‌ای که می‌خواست داماد ملکه شود» و «سلما همسفری از گنبد خضرا» دیگر آثاری بود که در روز قلم و در بخش رمان کودک معرفی شد. 

در بخش رمان نوجوان نیز از آثاری «چون سفر پر ماجرا» به قلم لیلا دارابی، «جادوک‌های مثلث شیطان» از اعظم سبحانیان و «ماهی، طوطی و شیاطین میان‌رودان» نوشته محمد سرابی رونمایی شد. 

«مادر آفتاب» نوشته مریم کوچکی، «بخشنده تر از آفتاب» اثر احمد عربلو و «بانوی قصه من» به قلم مژگان شیخی نیز در این مراسم به مخاطبان آثار حوزه کودک و نوجوان معرفی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها