چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹
بازدید مدیر بخش مرمت حرم حضرت سیدالشهدا(ع) از کتابخانه مجلس

مدیر بخش مرمّت حرم امام حسین (ع) با حضور در کتابخانه مجلس از  بخش مرمّت این مرکز دیدن کرد و خواستار انعقاد تفاهم‌نامه‌ برای ارتباط بیشتر بخش مرمت کتابخانه مجلس با مراکز مرمّت عتبات عالیات شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، مدیر بخش مرمّت حرم امام حسین (ع) از بخش مرمّت کتابخانه مجلس دیدن کرد.

 مناف التمیمی،‌ مدیر واحد مرمّت حرم امام حسین (ع) همراه استاد سامی، خاتم‌کار و مرمّتگر صاحب‌نام در عراق و ایران، با حضور در کتابخانه مجلس، ‌از  بخش مرمّت این مرکز دیدن کردند. این دو استاد مرمّت، ضمن بازدید و گفت‌‌وگوهای مفصل با حسینعلی جعفریان، مدیر بخش مرمّت کتابخانه و همکاران این بخش، تقاضای خود مبنی بر همکاری با بخش مرمّت کتابخانه مجلس را اعلام کردند و خواهان انعقاد تفاهم‌نامه‌ای برای ارتباط بیشتر این بخش با مراکز مرمّت عتبات عالیات شدند.
 
در سال‌های گذشته نیز، روابط خوبی بین بخش مرمّت کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی با مرکز مرمّت عتبات عالیات در عراق برقرار بوده است. در حال حاضر، دو مرکز در حرم‌های حضرت علی (ع)، امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل، در حال مرمّت آثار خطی موجود در کتابخانه‌های این حرم‌های متبرّک هستند.

این مراکز مرمت در عراق به دلیل تجربه و دستاوردهای خوب واحدها و مراکز مرمّتی ایرانی و از آنجا که حجم زیادی از نسخ موجود در کتابخانه‌های عتبات عالیات، نسخ خطی فارسی است، همواره با واحدهای مرمّت ایرانی، ارتباط خوبی داشته‌‌اند و تلاش شده تا از جدیدترین دستاوردهای مرمّت‌گران ایرانی در مرمّت و نگهداری آثار و نسخ خطی بهره بگیرند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها