سه‌شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
انتشار فراخوان چهاردهمین سوگواره هنر عاشورایی/ ۲۵ مردادماه آخرین مهلت ارسال آثار است

حوزه هنری انقلاب اسلامی برای عرض ارادت هنرمندان به ساحت مقدس امام حسین(ع) و شهدای گرانقدر کربلا چهاردهمین سوگواره هنر عاشورایی را برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، چهاردهمین سوگواره هنر عاشورایی در دو بخش بین‌الملل و ملی برگزار می‌شود.

بخش بین الملل، شامل طراحی پوستر با موضوع‌های اربعین حسینی: پیوند شیعیان و زمینه ظهور منجی، اربعین حسینی: پیوستگی نسل‌ها، خانواده حسینی، اربعین حسینی: تبلور محبت و ایثار و مُدارا و اربعین حسینی: همبستگی امت مسلمان است.

بخش ملی نیز نقاشی (دیجیتال، کلاسیک)، طراحی پوستر، نقاشی خط، تایپوگرافی، پرچم و کتیبه و کمیک استریپ را شامل می‌شود.

موضوع‌های بخش نقاشی و پوستر اربعین حسینی: پیوند شیعیان و زمینه ظهور منجی، اربعین حسینی: پیوستگی نسل‌ها، خانواده حسینی، اربعین حسینی: تبلور محبت و ایثار و مدارا و  اربعین حسینی: همبستگی امت مسلمان است.

پوسترها بايد در قطع ۷۰ ×۱۰۰ سانتی‌متر، با کیفیت ۱۵۵ dpi و یکی ازفرمت­های  RGB – JPEG – PDF – JPG  به صورت غیر فشرده با حداکثر حجم ۲۰ مگابایت در سامانه بارگذاری شوند.

موضوع بخش نقاشی خط، تایپوگرافی «اَنا من حسین» و موضوع بخش پرچم و کتیبه «محرم، اربعین» است و در بخش کمیک استریپ تولید اثر بر اساس داستان کوتاه یا خاطره با موضوع اربعین مورد نظر است. داستان کوتاه باید حداقل ۱۰۰۰ کلمه باشد و کمیک استریپ تولیدی باید حداقل هشت تا ۱۲ تصویر رنگی داشته باشد.

داستان‌ها می‌تواند توسط خالق کمیک استریپ­ها انتخاب شوند و یا اقتباسی از یکی از کتاب‌های «گلوله‌های داغ »، «احضاریه»، «عمود  ۱۴۰۰»، «به سفارش مادرم» و «ستون ۱۴۵۳» باشند.

همچنین در این بخش می‌توان از موضوع  طراحی شخصیت دو نوجوان با تکنیک کمیک استریپ استفاده کرد یعنی طراحی شخصیت دو نوجوان سجاد ۸ ساله و زینب ۱۰ ساله که به همراه خانواده به سفر اربعین رفته ‌اند و در مسیر درگیر داستان و ماجرا می‌شوند.

دبیرخانه مجاز است از آثار ارسالی برای امور نمایشگاهی، تبلیغاتی و انتشاراتی در هر شكل استفاده کند و ارسال اثر به سوگواره به منزله قبول این اصل است.

به هر یک از آثار راه یافته به نمایشگاه مبلغ 400 هزارتومان اهدا می‌شود و شرکت‌کنندگان پس‌ از پایان ‌نمایشگاه، به ‌مدت ۳۰ روز با مراجعه به‌ دبیرخانه موظف هستند اثر خود را دریافت کنند.

جوایز شامل تندیس سوگواره، دیپلم افتخار و مبلغ 150 میلیون ریال به نفرات اول هر بخش، دیپلم افتخار و مبلغ 100 میلیون ریال به نفرات دوم هر بخش و دیپلم افتخار و مبلغ 70 میلیون  ریال به نفرات سوم هر بخش است.

 آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه  ۲۵ مرداد و زمان  افتتاح نمایشگاه و معرفی آثار برگزیده  ۱۵ شهریور ماه است.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به نشانی تهران خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ، حوزه هنری، طبقه منفی یک، جنب تالار سوره ، دبیرخانه مرکزی جشنواره‌های حوزه هنری ارسال کنند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها