سه‌شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
«همه خبرها اینجاست» به زودی منتشر می‌شود

کتاب «همه خبرها اینجاست» نوشته نجمه جوادی شامل زندگینامه شهید پروین ناصحی‌ به‌زودی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «همه خبرها اینجاست» زندگی پرفراز و نشیب شهیده (پروین ناصحی) است که توسط انتشارات کتاب جمکران در قالب زندگینامه داستانی و به قلم «نجمه جوادی» و پس از مصاحبه‌های متعدد با خانواده، دوستان و اساتید شهیده نوشته شده است و به زودی وارد بازار نشر می‌شود.

رهبر انقلاب اسلامی در سخنانی می‌فرمایند: «زنان ایران به ویژه آنان که در زمینه‌های علمی در چهارچوب ارزش‌های اسلامی به ویژه حجاب حرکت می‌کنند باید به زنان دنیا تفهیم کنند که دست یابی به مدارج عالی علمی به معنای پشت کردن به مفاهیم و ارزش‌های والای دینی و روی آوردن به مظاهر فریبنده تمدن غربی نیست و با رعایت کامل موازین دینی می‌توان کسب علم کرد و از بی بند و باری رهایی جست. در هر جامعه سالم بشری زنان قادرند در حد خود در زمینه پیشرفت‌های علمی، اجتماعی، سیاسی و مسئله سازندگی تلاش کنند و مسئولیتی را به عهده بگیرند و باید در این زمینه فرصت‌های لازم را کسب نمایند.»

شهیده «پروین ناصحی» اولین زن جراح عمومی ایران از جمله زنان مجاهدی است که مدارج علمی را طی کرده و با تخصص پزشکی خود شبانه‌روز یاری‌گر رزمندگان بوده است. بانویی که دوره رزیدنت جراحی را در خدمت مجروحین جبهه‌ها به سر برد و بعد از کسب درجه تخصص در رشته جراحی فرشته نجات رزمندگان شد.

بانو شهیده پروین ناصحی مجاهدی که عفیفانه پا در میدان نبرد گذاشت تا لبیک گوی امام خویش باشد در سن ۳۳ سالگی و حین بارداری به فیض شهادت نائل آمد. مزار این بانو در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها