دوشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
نحوه‌ مشاهده موجودات عالم مثال از منظر شیخ اشراق

نشست «نحوه مشاهده موجودات عالم مثال از منظر شیخ اشراق» چهارشنبه ۱۵ تیر در مرکز فرهنگی شهرکتاب برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، هجدهمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ی سهروردی با عنوان «نحوه مشاهده موجودات عالم مثال از منظر شیخ اشراق» چهارشنبه ۱۵ تیر در مرکز فرهنگی شهرکتاب برگزار می‌شود.

عالم خیال منفصل یا به عبارت دیگر عالم مثال یکی از مباحث مهم در حکمت اشراق شیخ شهاب الدین سهروردی به شمار می‌آید. در این عالم موجودات مختلف نورانی و ظلمانی وجود دارند که در شرایطی در عالم ماده تمثّل می‌یابند و برای افراد قابل مشاهده می‌شوند. از پیامبران و عرفا چنین مشاهداتی در عالم خواب و یا بیداری گزارش شده است. سهروردی در آثار خود نحوه مشاهده این موجودات را از طریق فرایند مشاهده معکوس تبیین کرده است و ملاکی ارائه می‌کند تا بتوانیم این گونه مشاهدات را از مشاهدات مادی تفکیک نمائیم.

هجدهمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ی سهروردی به «نحوه مشاهده موجودات عالم مثال از منظر شیخ اشراق» اختصاص دارد که با سخنان سعید انواری عضو گروه فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی روز چهارشنبه ۱۵ تیر از ساعت ۱۵ برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب، کانال تلگرام و صفحه‌ی این مرکز در آپارات پیگیری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها