دوشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱
افتتاح نمایشگاه عکس «غمی دگر» در حوزه هنری

نمایشگاه عکس «غمی دگر» به مناسبت چهلمین روز حادثه متروپل، به همت خانه عکاسان ایران در گالری شماره يک خانه عکاسان ایران حوزه هنری افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، سید احسان باقری، مدیر خانه عکاسان ایران در مورد برپایی این نمایشگاه گفت: نمایشگاه عکس «غمی دگر» به مناسبت چهلمین روز حادثه متروپل با آثاری از ۱۲ عکاس خوزستانی که نخستین ساعات حادثه در موقعیت آن حضور داشتند، برپا شده است.

وی افزود: ۳۶ اثر از این ۱۲ عکاس در نمایشگاه «غمی دگر» در قطع‌های ۱۰۰سانتی‌متر در ۷۰ سانتی‌متر ، ۱۵۰ در ۱۰۰ سانتی‌متر در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته و  یک عکس نیز در اندازه ۱۵۰ در ۲۵۰ سانتی‌متر ورودی نمایشگاه نصب شده است.

باقری گفت: گردآورنده این آثار مرتضی جابریان از عکاسان خوزستانی است. در این نمایشگاه عکس‌هایی از امین نظری، علی محمدی، محمد امین انصاری، فاطمه رحیماویان، حسین عبدالله اصل، میلاد حمادی، مونا صیافی‌زاده، مرتضی جابریان، رضا سلیمانی، سید خلیل موسوی، شایان حاجی‌نجف و هادی آبیار به نمایش درآمده است.

مدیر خانه عکاسان ایران افزود: نمایشگاه عکس «غمی دگر» شامل آثاری است که ساختمان متروپل و فجایع پیروامونش، تدفین کشته‌شدگان آن، حضور رییس جمهوری در منازل داغ‌دیدگان و حضور نیروهای جهادی و مردمی از زوایای گوناگون را به تصویر می‌کشد.

باقری گفت: تلاش داریم در کنار این نمایشگاه «نشست عکاسی بحران» را نیز برگزار کنیم.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از 13 تا ۲۹ تیرماه  به جز روزهای پنجشنبه‌ و جمعه ‌از ساعت ۹ تا ۱۸ به حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، تقاطع خیابان حافظ مراجعه کنند.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها