یکشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰
کتاب «باز اندیشی عدالت اجتماعی» منتشر شد

کتاب جدید حجت الاسلام والمسلمین واعظی در باب عدالت اجتماعی با عنوان «باز اندیشی عدالت اجتماعی» از زیر چاپ خارج شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب جدید حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی در باب عدالت اجتماعی با عنوان «باز اندیشی عدالت اجتماعی» از چاپ خارج شد.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی که در کنار عرصه هایی چون هرمنوتیک، فلسفه سیاسی، مباحث کلام جدید سال ها در عدالت پژوهی نیز کار کرده، پس از نگارش مقالات متعدد در باب عدالت و کتاب هایی چون «نقد و بررسی نظریه های عدالت»، «جان رالز؛ از نظریه عدالت تا لیبرالیسم سیاسی» و «مطهری و عدالت» اکنون پژوهش دیگری با نام «بازاندیشی عدالت اجتماعی» را به رشته تحریر درآورده است.

فصل نخست این کتاب که به چیستی عدالت اجتماعی می پردازد، پس از واکاوی برخی مباحث مربوط به مفهوم شناسی عدالت و جایگاه واقعی آن در نظریه پردازی عدالت به تبیین مراد از عدالت اجتماعی به ویژه نسبت آن با عدالت توزیعی و تطورات تاریخی آن پرداخته است.

در فصل دوم متمرکز بر چرایی و ضرورت عدالت اجتماعی و نظریه پردازی درباره تغییر آرایش مناسبات اجتماعی بر وفق هرگونه مدل و الگوی عادلانه شده است.

فصل سوم این کتاب به تبیین مراد از ارزش های اجتماعی و جایگاه عدالت و نسبت آن با دیگر ارزش های اجتماعی اختصاص پیدا کرده است و فصل چهارم آن نیز در قالب نظریه ای با عنوان "نظریه ارزش اخلاقی فراگیر و خودبسنده عدالت" مطرح و بیان شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها