یکشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱
فراخوان جایزه کتاب سال استان گیلان منتشر شد

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان به مناسبت یکصدمین سالگرد شهادت میرزا کوچک جنگلی فراخوان جایزه کتاب سال استان گیلان را با هدف حمایت و تشویق مولفان، مترجمان و ناشران استان و ارتقای فرهنگ عمومی منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، اولین دوره جایزه کتاب سال این استان را با همکاری خانه کتاب و ادبیات ایران و موسسه فرهنگی هنری فرهنگستان گیلان در سه گروه تالیف، ترجمه و احیای متون برگزار می‌کند.

براساس این فراخوان، آثاری که برای اولین بار در سال ۱۴۰۰ با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چاپ شده‌اند  وارد  چرخه داوری می‌شوند. در این جایزه آثار منتشر شده مولفان و پدید‌آورندگان سایر استان ها در حوزه گیلان شناسی و آثار مولفان و پدیدآورندگان گیلانی در تمامی حوزه‌ها مورد پذیرش قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است در این جایزه ویراست جدید آثار اگر به تشخیص گروه داوری ۴۰ درصد نسبت به ویراست قبلی تغییر کرده باشد مجددا قابل بررسی است. کتاب های آموزشی و کمک درسی از دایره انتخاب و داوری جایزه کتاب سال خارج می شوند و هر جلد از کتاب های دوره ای در صورت استقلال محتوایی حکم یک کتاب مستقل را دارد و در غیر این صورت بررسی کتاب منوط به ارایه نیمی از مجلدات است.

احیای متون (تصحیح) به معنای بازخوانی، بازنویسی و آماده سازی یک متن بر اساس نسخ  معتبر و ارائه نزدیک ترین متن به نوشته مولف است.

گفتنی است ملاک داوری آثار در این دوره از جایزه کتاب سال گیلان، سال نشر و شناسنامه کتاب خواهد بود و داوری آثار از سوی خانه کتاب و ادبیات ایران انجام خواهد شد.

هر مولف باید ۳ نسخه از آثار خود را برای شرکت در فرایند داوری حداکثر تا ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۱ به دبیرخانه جایزه به نشانی رشت، خیابان حافظ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، واحد امور فرهنگی ارسال کنند. آثار دریافت شده بازگردانده نخواهد شد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۳۳۳۶۳۵۱۷-۰۱۳ تماس بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها