یکشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷
ادبیات فارسی میراث ایرانیان است

رادیو ایران با همکاری شورای پاسداشت زبان فارسی معاونت صدا، در جهت نگهبانی، توسعه و ترویج زبان فارسی، نخستین جشنوارۀ «آیین سخن» را برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،‌ در آستانه برگزاری نخستین جشنواره «آیین سخن» علیرضا قزوه، نویسنده و شاعر ایرانی، رییس مرکز موسیقی و سرود صدا‌و‌سیما و یکی از داوران جشنواره «آیین سخن» بیان کرد: ادبیات فارسی گنجینه ی میراث ما ایرانیان است.

وی ادامه داد: امروزه در جهان ایران را با عرفان و ادبیات و شعر می شناسند. نثرهای شکوهمند فارسی که از گذشته‌ی دور تا کنون برای ما باقی مانده است موجب بالندگی ادبیات ایران در سراسر جهان است و بسیاری از شاعران بزرگ کشورهای مختلف از زبان فارسی و ادبیات فارسی و شعر فارسی متأثرند. 

وی تاکید کرد: ما موظفیم در رسانه‌ی ملی زبان و ادبیات فارسی را پاس بداریم باید این رو پاس داشت و میراث گران‌بهای نیاکان‌مان را ارج نهیم.

وی در پایان تصریح کرد: جشنواره «آیین سخن» جدا از رسالت حفظ و پاسداشت زبان فارسی فرصت مغتنمی است برای گرد هم آمدن علاقه‌مندان و دوستدان زبان و ادبیات فارسی.

شایان ذکر است: مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی «آیین سخن» با سخنرانی غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی، علی بخشی‌زاده، معاون صدای جمهوی اسلامی، مسعود احمدی افزادی، مشاور رئیس سازمان و رئیس امور جشنواره‌های سازمان صداوسیما و با حضور جمعی از فرهیختگان و استادان زبان و ادبیات فارسی از فرهنگستان و مراکز علمی و پژوهشی زبان و ادبیات فارسی، پیشکسوتان رادیو، برنامه‌سازان و مدیران رسانه‌ای سه‌شنبه ۱۴ تیر ماه، همزمان با روز قلم در استودیوی شماره یک ساختمان شهدای رادیو برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها