یکشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴
شهرداری آسیب به مجسمه فردوسی را جبران کند!

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به شستشوی غیرکارشناسی مجسمه فردوسی طی روزهای گذشته، خواستار افزایش حساسیت شهرداری در حفظ و نگهداری آثار فاخر هنری در شهر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی شورای شهر تهران، نرگس معدنی‌پور، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در هفتاد و پنجمین جلسه این شورا ضمن تسلیت سالروز شهادت آیت‌الله صدوقی و شهدای حادثه هواپیمای 655 «ایران ایر» طی تذکری بیان کرد: اخیرا شستشوی غیرکارشناسی مجسمه فردوسی باعث دو رنگ شدن آن شده است.
 
وی ادامه داد: این مجسمه 63 سال پیش از سوی مرحوم ابوالحسن صدیقی ساخته و در محل میدان فردوسی نصب شد. درگذشته مرمت و شستشوی این پیکره با استفاده از روش‌های علمی و زیر نظر کارشناسان مجرب صورت می‌گرفت. در ادوار قبل هم گاهی مشاهده می‌شد که مداخلات غیرکاشناسی صورت می‌گرفت اما در نهایت نظر کارشناسان، اجرایی و شستشو به روش صحیح صورت می‌گرفت. 
 
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: در گذشته شورای شهر برای حفظ آثار فاخر هنری مصوبه‌ای را به تصویب رسانده بود با عنوان «حفظ حریم آثار هنری و نگهداری آثار فاخر». انتظار این است که شهرداری تهران، ضمن رفع این اقدام غیر فنی، نسبت به حفظ و نگهداری آثار فاخر هنری حساسیت و دقت لازم را داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها