شنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶
راهنمای شیراز گردی با تور ارزان 5 روزه

؛ شیراز یک از توریستی‌ترین شهرهای ایران است که سالیانه افراد زیادی به آن سفر می کنند. آن قدر تنوع و تعداد جاذبه های گردشگری در این شهر بالا است. بهتر است با ما همراه شوید تا با زیباترین جاذبه های گردشگری این شهر آشنا شویم. با دانستن جاذبه های گردشگری هر شهر بهتر می توانیم سفر چند روزه خود را مدیریت کنیم.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ شیراز یک از توریستی‌ترین شهرهای ایران است که سالیانه افراد زیادی به آن سفر می کنند. آن قدر تنوع و تعداد جاذبه های گردشگری در این شهر بالا است که شما باید چند روز را برای بازدید از آن اختصاص دهید. اگر شما نیز بلیط هواپیما شیراز تهران علی بابا را تهیه کرده اید و یک هتل شیراز را رزرو کرده اید، بهتر است با ما همراه شوید تا با زیباترین جاذبه های گردشگری این شهر آشنا شویم. با دانستن جاذبه های گردشگری هر شهر بهتر می توانیم سفر چند روزه خود را مدیریت کنیم.

حافظیه شیراز
یکی از شناخته شده ترین آثار تاریخی در شیراز که می تواند میعادگاه عشاق و اهالی ادب و هنر باشد، بدون شک حافظیه مقبره شاعر بزرگ ایرانی حافظ است.
حافظیه در جنوب دروازه قرآن و در قسمت شمالی این شهر واقع شده است. معماری این بنا شبیه به معماری دوران زندیان و هخامنشیان بوده و بسیار زیبا است. در محوطه حافظیه باغ و درختان سرسبزی نیز وجود دارد که می توانید چند ساعت در فضای آرام بخش آن ها و در جوار حضرت حافظ آرامش به دست آورید.

سعدیه
دیگر شاعر پرآوازه ایرانی یعنی سعدی نیز در شیراز دفن شده است. سعدیه نام مقبره این شاعر گران قدر است که سعدی سال های آخر عمر خود را در آن سپری کرده است.

مسجد نصیرالملک
یکی از جاذبه های گردشگری کلاسیک و زیبا در شیراز، مسجد نصیرالملک آن است که بازی نور در پنجره های رنگی آن یک فضای عالی و خاص برای عکاسی به شما خواهد داد. این مسجد در خیابان لطفعلی خان زند واقع شده و معماری آن مربوط به دوران قاجار است.
 


حمام وکیل
اگر بعد از خرید بلیط هواپیما شیراز تهران علی بابا و سفر به شهر شعر ایران، دلتان بازدید از یک مکان تاریخی را می خواهد، حمام وکیل یک انتخاب عالی برای شما خواهد بود.
این حمام در نزدیکی بازار و مسجد وکیل واقع شده و ساخت آن به دوران زندیه باز می گردد. نقطه جالب این حمام، مدرن بودن سازو کار آن در مقایسه با دوره ساخت آن است. معماری این حمام به گونه ای است که در طول استحمام نه سرما وارد آن شده و نه گرما از آن خارج می شود.

مسجد وکیل
یکی دیگر از جاذبه های گردشگری که قطعا باید در لیست شیرازگردی با تور 5 روزه ارزان قرار دهید، مسجد وکیل است. این مسجد زیبا از سنگ مرمر یکپارچه ساخته شده و مناره آن 14 پله دارد. سنگ مرمر این مسجد بسیار زیبا بوده و گفته می شود کریم خان زند آن را مراغه به شیراز آورده است.

عمارت کلاه فرنگی
این عمارت یک عمارت اشرافی باقی مانده از دوران زندیه است که در گذشته برای برگزاری مراسم اعیاد و مراسمات دینی مورد استفاده قرار می گرفته است. کریم خان زند وصیت کرده بود که پس از مرگ او را در این عمارت دفن کنند، از این رو عمارت فرنگی مقبره کریم خان زند نیز هست. سازه هشت ضلعی بسیار زیبا، نقوش اسلامی، کاشی کاری ها و معماری اسلامی در این عمارت بدون شک شما را محصور زیبایی خود خواهد کرد.


 
بازار وکیل
اگر دوست دارید بعد از استراحت در هتل شیراز سری به یک بازار قدیمی با قیمت های مناسب بزنید، بازار وکیل بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. این بازار قدیمی یادگار دوران زندیه بوده و شما می توانید سوغاتی های سفر خود را با قیمت مناسب از آن تهیه کنید.

ارگ کریم خان
مگر می شود برای سفر به شیراز بروید و از ارگ کریم خان بازدید نکنید! این ارگ در سال های 1766 تا 1767 برای محل زندگی کریم خان زند ساخته شد. در دوره پهلوی ارگ کریم خان به عنوان زندان مورد استفاده قرار گرفت. این ارگ در نبش خیابان شهرداری واقع شده و بازدید آن برای کسانی که به مکان های تاریخی علاقه مند هستند خالی از لطف نخواهد بود.

باغ عفیف آباد
یک تفرجگاه عالی برای استراحت عصرانه شما در سفر. باغ عفیف آباد در دوران صفویه ساخته شده و پادشاهان صفوی از آن برای تفریح استفاده می کرده اند. در دوران قاجار این ملک توسط میرزا علی خان قوام الملک خریداری شده و عمارتی در آن بنا می کند. در این باغ علاوه بر عمارت و فضای بسیار زیبا یک موزه نیز وجود دارد که شما می توانید از آثار قدیمی آن بازدید کنید.

عمارت شاپوری
یک بنای زیبا که یادگار دوران پهلوی است. مالک این عمارت یکی از تاجران معروف شیراز به نام عبدالصاحب شاپوری بوده است. این عمارت تا دهه 70 محل زندگی خانواده شاپوری بوده اما بعد از آن به مدت چند سال متروک باقی مانده است. سازمان میراث فرهنگی شیراز این ملک را چند سال بعد خریداری کرد و امروزه به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری شیراز مورد بازدید قرار می گیرد.

آرامگاه شاه چراغ
اگر دوست دارید سفر شما حال و هوایی معنوی نیز به خود بگیرید، زیارت آرامگاه شاه چراغ برادر امام رضا در شیراز را فراموش نکنید. در کنار معماری بسیار زیبا این آرامگاه روح شما را جلا داده و به شما آرامش خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها