شنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
نمایشگاه تصویرسازی «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» برندگان خود را شناخت

نمایشگاه تصویرسازی «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» به مناسبت بزرگداشت صدمین سال تولد مهدی آذریزدی همزمان با معرفی برگزیدگان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ به نقل از روابط عمومی‌ انجمن تصویرگران، خانه هنرمندان در بعدازظهر جمعه ۱۰ تیر شاهد حضور استادان، هنرمندان تصویرگر و علاقه‌مندان به هنر تصویرگری و ادبیات ایران بود.

براین اساس نوش‌آفرین انصاری (دبیر شورای کتاب کودک) در پیامی‌ به این رویداد به جایگاه مجموعه کتاب «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» پرداخت.

وی عنوان کرد: «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» به عنوان حلقه واسط بین کودکان دهه سی به بعد با گذشته خودشان سهم مهمی‌ داشته است و این موضوع در ساختن یک هویت محکم بسیار مهم است. تصور می‌کنم همگی هزاران نفری که داستان‌های این مجموعه را خوانده‌اند بی‌اینکه حس کنند ارتباط‌شان با ایران و جهان ایرانی برقرار شده و همیشه نیز ماندگار خواهد ماند.

وی در بخش دیگری از پیام خود به تاثیر ناشر بر موفقیت این مجموعه خواندنی اشاره داشت: در آن زمان آقای آذریزدی که استعداد و یک نوع آگاهی خودآموخته از هنر بازنویسی داشتند شروع به بازنویسی آثار کهن می‌کنند. انتشارات امیرکبیر با پیشنهادات بعدی و بعدی و بعدی خودش این مجموعه را پدید می‌آورد. باید بدانیم که نام این مجموعه هوشمندانه است. هنوز بحث ادبیات و نگاه تعلیمی‌ در فرهنگ ما وجود داشته و دارد. بنابراین قصه‌های خوب معنی مثبتی دارد و بچه‌های خوب - یعنی حسی که خانواده در خرید کتاب پیدا می‌کند - جای تامل دارد. خیلی خیلی این عنوان هوشمندانه است. همیشه فکر کرده‌ام که این نام را مرهون ذهن خلاق آقای جعفری هستیم تمام کسانی که مجموعه را تصویرگری کرده‌اند همچون آقای ممیز توسط ناشر دعوت به همکاری شده‌اند. پس لازم است از مرحوم جعفری هم در این روز یاد کنیم.

علی بوذری مدیرعامل انجمن تصویرگران دیگر سخنران این مراسم بود. او در بخشی از سخنان خود گفت:
تابستان‌ها، خانه مادربزرگ می‌ماندم و همیشه بعد از خرید به انتشارات امیرکبیر در خیابان خواجه‌نصیر می‌رفتیم. او برایم کتاب «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» را می‌خرید. الان نشانی از مادربزرگ، خانه و کتاب‌فروشی نیست، از ۹ شعبه انتشارات امیرکبیر تنها چهار شعبه در تهران باقی‌مانده و تاسف‌برانگیز است، اما آن کتاب‌ها و تاثیرش، هنوز وجود دارد. همچنین مرتضی ممیز، علی‌اکبر صادقی، محمد بهرامی و دیگر عزیزان در تصویرسازی این کتاب‌ها بسیار تاثیر گذاشته‌اند. تصاویری آوانگارد و خلاق که انگار دیروز خلق شدند و تاثیر ماندگارشان که ما هنوز شاهد آن هستیم.

گفتنی است هیات داوران این جشنواره متشکل از طی بیانیه‌ای در بخش اصلی جشنواره، تصویرگری داستان‌های مجموعه کتاب «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» تندیس و لوح تقدیر را به نیلوفر عطایی‌فر، آروین فولادی‌فر و پدرام کازرونی اعطا کردند. در همین بخش از آرمین ابوالفتحی، زهرا امینی و سحر خراسانی تقدیر شد.

در بخش نگاه ویژه با موضوع شخصیت و فعالیت‌های ادبی مهدی آذریزدی، نجلا مهدوی تندیس و لوح تقدیر این مسابقه را کسب کرد. همچنین در این بخش از حنانه ملک‌پور تقدیر شد.

لازم به ذکر است این نمایشگاه با حمایت پنتر تا ۲۰ تیرماه میزبان علاقه‌مندان به حوزه ادبیات و تصویرگری در نگارخانه‌های ممیز و زمستان خانه هنرمندان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها