شنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵
حضور وزیر فرهنگ در مراسم راهپیمایی سالروز ورود امام رضا(ع) به نیشابور

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سفرهای استانی به منظور حضور در مراسم راهپیمایی سالروز ورود تاریخی امام رضا (ع) به نیشابور، وارد این شهرستان شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی به منظور حضور در مراسم راهپیمایی سالروز ورود تاریخی امام رضا (ع) به شهر نیشابور و در ادامه سفرهای استانی خود از ظهر امروز عازم استان خراسان رضوی شده است.

حضور و سخنرانی در آیین افتتاح طرح ولایت ویژه معلمان و فعالان فرهنگی در مشهد مقدس و بازدید از آرامگاه عطار نیشابوری، مزار کمال‌الملک و امامزاده محمد محروق و امامزاده ابراهیم نیشابور بخشی از برنامه سفر یک روزه وزیر فرهنگ به استان خراسان رضوی بوده است.

همچنین وزیر فرهنگ در ادامه سفر خود از دقایقی پیش در مراسم راهپیمایی سالروز ورود تاریخی امام رضا (ع) به نیشابور حضور پیدا کرده است.

گفتنی است، فراخوانده شدن حضرت امام رضا علیه‌السلام از مدینه به مرو توسط مامون خلیفه عباسی به بهانه برگزیده شدن ایشان به ولایت‌عهدی، زمینه‌ساز هجرتی تاریخی و تمدن‌ساز از مدینه تا مرو شد که در نیشابور با بیان حدیث سلسلةالذهب به نقطه اوج خود رسید و دهم تیرماه هر سال که سالروز وقوع این رویداد تاریخی است به این مناسبت گرامی داشته می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها